پارادوومیدانی قهرمانی جهان؛ ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک ره‌آورد پاریس

تهران- ایرنا- کاروان اعزامی پارادوومیدانی جانبازان و معلولان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ و ۱۶ سهمیه پارالمپیک به کار خود در مسابقه‌های قهرمانی جهان پایان داد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان دوشنبه (۲۶ تیر) در کشور فرانسه به پایان رسید و کاروان اعزامی کشورمان در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۱۶ سهمیه پارالمپیک پاریس و ۱۲ مدال رنگارنگ شامل (۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز) شد.

در این دوره از مسابقات هزار و ۲۰۶ ورزشکار از ۱۰۳ کشور حضور داشتند که شمار ورزشکاران نسبت به دوره گذشته کاهش چشمگیری داشت. در مسابقات ۲۰۱۹ امارات هزار و ۳۶۵ ورزشکار از ۱۱۷ کشور با هم رقابت کردند. نمایندگان ایران در سال ۲۰۱۹ با ۱۷ ورزشکار در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کردند که حاصل تلاش آنان سه مدال طلا، چهار نقره، چهار برنز بود.

نمایندگان کشورمان در پاریس سه مدال طلا، سه نقره و ۲ برنز کسب کردند و دوومیدانی‌کاران نابینا نیز موفق به سب یک مدال طلا و سه نقره شدند. کاروان ورزشی ایران در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان داد.

در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در پاریس، چین با ۱۶ طلا، ۱۶ نقره و ۱۳ برنز در رده نخست جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha