طرح توانمندسازی روستاهای اصفهان بزودی اجرا می‌شود

اصفهان-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح توانمندسازی و کارآفرینی روستاها موسوم به "تکام" در نخستین جلسه پیش‌روی شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و بزودی در استان اجرایی می‌شود.

مهران زینلیان روز سه‌شنبه در همایش گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در تالار شهید حُججی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: امروز مرحله نخست ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی استان اعطا می‌شود که می‌تواند در پیشبرد طرح‌های عمرانی روستاها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران بعنوان سُکانداران روستا باید در راستای آبادانی روستاهایشان تلاش دوچندان کنند و درصدد آن باشند تا هر روستا یک بِرند و رویداد را به نام خود ثبت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در باره شاخصه‌های عملکرد خوب دهیاران گفت: شفافیت، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع، اصول نخست مدیریت در سطح بخشداری‌ها و دهیاری‌هاست.

وی تاکید کرد: عملکرد دهیاران می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ در اُستان باشد زیرا با تلاش دهیاران و بخشداران می‌توانیم کارایی نظام اسلامی را به همگان نشان دهیم .

وی ادامه داد: دهیاران و بخشداران باید با خوش خُلقی و بصورت شفاف اطلاعات لازم را به مردم ارائه دهند و داشتن شفافیت و برنامه خوب و مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، فرهنگ، آموزش، گردشگری و موارد دیگر رُکن مهم و مورد تأکید دفتر روستایی استانداری اصفهان برای ارزیابی دهیاران است.

زینلیان گفت: افزایش اطلاعات حوزه کاری دهیاران، استفاده از ظرفیت نُخبگان روستاها، توسعه مسائل گردشگری و بومگردی، دقت در صدور پروانه‌های ساختمانی، برخورد با تخلفات، رعایت تشریفات مناقصه و اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله موارد مورد تأکید ما به دهیاران استان است.

وی یادآور شد: فرایند برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید اُستان اصفهان از مهر امسال تا مهر سال آینده ادامه دارد و امید است روستاییان با مشارکت در این کنگره از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش ابرنا، استان اصفهان افزون بر ۹۲۰ روستا دارد که ۸۴۷ روستای آن دارای دهیار هستند و شورای اسلامی روستا در تمامی ۹۲۰ روستای استان تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha