آمریکا: استفاده نظامی از هوش مصنوعی باید در کنترل انسان باشد

نیویورک – ایرنا- معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نخستین نشست شورای امنیت درباره هوش مصنوعی گفت: استفاده نظامی از قابلیت‌های هوش مصنوعی باید در کنترل انسان و فرماندهی انسانی باشد.

به گزارش ایرنا، جفری دلاورنتیس معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نخستین نشست شورای امنیت با عنوان فرصت ها و خطرات هوش مصنوعی برای صلح و امنیت بین المللی افزود: هوش مصنوعی امیدهای باورنکردنی برای مقابله با چالش های جهانی مانند چالش های مربوط به امنیت غذایی، آموزش و پزشکی ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: سیستم‌های خودکار در حال حاضر به رشد کارآمدتر غذا، پیش‌بینی مسیرهای طوفان و شناسایی بیماری‌ها در بیماران کمک می‌کنند، و بنابراین استفاده مناسب از هوش مصنوعی می‌تواند پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار را تسریع بخشد.

دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: با این حال، هوش مصنوعی همچنین دارای ظرفیت تشدید تهدیدها و درگیری‌ها از جمله با انتشار اطلاعات نادرست و غلط، تقویت تعصب و نابرابری، افزایش عملیات‌های مخرب سایبری و تشدید نقض حقوق بشر است.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: هیچ کشور عضو سازمان ملل نباید از هوش مصنوعی برای سانسور، محدود کردن، سرکوب یا ناتوانی مردم استفاده کند.

او تصریح کرد: استفاده نظامی از هوش مصنوعی می‌تواند و باید اخلاقی و مسئولانه باشد و امنیت بین‌المللی را افزایش دهد. استفاده نظامی از قابلیت‌های هوش مصنوعی باید در کنترل انسان و فرماندهی انسانی باشد و دولت‌ها باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن سوگیری و سوانح ناخواسته انجام دهند.

این نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فناوری رو به گسترش هوش مصنوعی است. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در نخستین نشست شورای امنیت درباره هوش مصنوعی درباره استفاده بدخواهانه از این تکنولوژی هشدار داد و گفت: کاربردهای نظامی و غیرنظامی هوش مصنوعی می تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد.

علاوه بر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، جک کلارک یکی از بنیانگذاران شرکت هوش مصنوعی آنتوپیک و پروفسور زنگ یی مدیر آزمایشگاه هوش شناختی و یکی از مدیران "مرکز چین و انگلیس برای اخلاق و مدیریت هوش مصنوعی" در این نشست حضور داشتند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، در سخنانی به عنوان رئیس این نشست خواستار همکاری بین‌المللی برای مدیریت پیامدهای استفاده گسترده از هوش مصنوعی در جهان شد.

کلورلی تصریح کرد که انگلیس برای استفاده موثر از این تکنولوژی قوانین و مسئولیت ‌پذیری را حائز اهمیت حیاتی می‌داند.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری از دسترس هوش مصنوعی دور نمی‌ماند، بنابراین ما باید در ائتلاف گسترده بین‌المللی در تمامی بخشها درگیر و دخیل باشیم.

در این نشست، نمایندگان کشورهای مختلف از جمله انگلیس، ژاپن، موزامبیک، چین، آمریکا، برزیل، سوییس و غنا نظرات خود را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha