۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85174567
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۰ مبلغ در خمین فلسفه قیام عاشورا را تبیین می‌کنند

خمین – ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی خمین گفت: ۸۰ مبلغ و ۱۰ مبلغه برای تبیین فلسفه قیام عاشورا به مناطق مختلف خمین اعزام شدند.

حجت‌الاسلام «علی کاظمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶۵ نفر از این مبلغان دینی بومی شهرستان خمین و مابقی از مبلغان غیربومی هستند.

وی بیان کرد: این مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهرها و روستاهای خمین حاضر شده و در هیات‌ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه‌های عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته و در این خصوص سخنرانی می‌کنند.

رییس تبلیغات اسلامی خمین ادامه داد: تبیین معانی و مصداق‌های وسیع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، توجه به تربیت دینی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخ به شبهات جوانان و تاکید بر فرزندآوری از برنامه‌های این مبلغان دینی در دهه اول ماه محرم است.

حجت الاسلام کاظمی، با اشاره به ثبت ۲۱۹ هیات مذهبی در سامانه بیرق، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و برقی به هیات‌های مذهبی برای صرفه جویی و پرهیز از اسراف تاکید شده است.

وی افزود: در این ایام، کالاهای اساسی برنج، گوشت قرمز و شکر بین هیات‌های مذهبی که دارای مراسم نذری در ماه محرم هستند، توزیع می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی خمین، با اشاره به شناسایی ۲۲۰ مداح در این شهرستان، اظهار کرد: قبل از ماه محرم نشست ویژه‌ای برای مداحان خمین با حضور امام جمعه شهرستان برگزار شد و در این نشست بر پرهیز مداحان از خواندن اشعار سخیف، تقویت شعور حسینی عزاداران و استفاده از سخنرانی روحانی در هیات‌های مذهبی تاکید شد.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های دسته‌جات عزاداری در سطح شهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ و برنامه‌های هیات‌های مذهبی تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.

وی افزود: تاکنون ۲۸ ایستگاه صلواتی از اداره تبلیغات اسلامی خمین به منظور فعالیت در دهه اول محرم مجوز دریافت کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خمین، با اشاره به همزمانی روز عاشورا و جمعه گفت: آیین نخل گردانی در روز عاشورا ۳۰ دقیقه زودتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود و به هیات‌های عزاداری برای تشویق و ترغیب عزاداران حسینی به حضور در نماز جمعه تاکید شده است.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha