افشای جاسوسی شرکت اسپانیایی از رئیس‌جمهوری پیشین اکوادور برای سیا

تهران- ایرنا- داده‌های تحقیقات جدید دادگستری اسپانیا نشان می‌دهد «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهوری سابق اکوادور توسط یک شرکت امنیتی اسپانیایی و احتمالا برای سیا مورد جاسوسی قرار گرفته بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، دیوید مورالس (David Morales) مالک شرکت امنیتی اسپانیایی یو سی گلوبال، اس ال (UC Global, SL) برای سیا از جلسات سال ۲۰۱۸ رافائل کوره‌آ (Rafael Correa) رئیس‌جمهوری سابق اکوادور (۲۰۰۷-۲۰۱۷) با روسای جمهور سابق آرژانتین (کریستینا فرناندز کرشنر)، برزیل (لولا داسیلوا و دیلما روسف) و اروگوئه (خوسه موخیکا) جاسوسی کرده است.

به گزارش این نشریه، این مرد نظامی سابق توسط دولت کوره‌آ برای مراقبت از امنیت سفارت اکوادور در لندن استخدام شده بود.

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید لپ تاپ مورالس که پس از دستگیری وی در سال ۲۰۱۹ توسط پلیس ضبط شده است، نام سیا چندین بار بر روی هارد اکسترنالی که در آن پروژه‌ها و عملیات‌ شرکت گلوبال یو سی بایگانی شده، مشاهده شده است.

علاوه بر این، بر اساس تحقیقات انجام شده، گزارشی با عنوان «جلسات بروکسل» یافت شده که در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ نوشته شده و در آن، مورالس دیدارها و گفتگوهایی را که رئیس‌جمهوری سابق اکوادور در اقامتگاه خود داشته است، شرح می‌دهد.

مورالس اعتراف کرده است که این شنودها را در سال ۲۰۱۹ به لنین مورنو (Lenín Moreno) رئیس‌جمهوری وقت اکوادور و جانشین کوره‌آ فروخته است. در بخش دیگری از تحقیقات اشاره شده است که مورالس از دو دختر کوره‌آ، از طریق بدافزارها یا برنامه‌هایی که در سال ۲۰۱۴ بر روی تلفن‌های آنها نصب شده بود، جاسوسی می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha