حسن‌زاده:برخی اتفاقات در فوتبال ما به دلیل اخبار کذب است/اخراج ساپینتو در شهرآورد درست بود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: طبق آمار برخی از اتفاقات به مصاحبه‌ها، اخبار و اطلاعاتی باز می‌گردد که بعضا کذب یا شایعه است و در نهایت این باشگاه‌ است که به خاطر مسئولیتی که متوجه آن می‌شود، ضرر می‌کند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن‌زاده روز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور ارکان قضایی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار که رصد فضای مجازی و مطالبی که بیان می‌شود مورد بررسی قرار گرفت. طبق آمار برخی از اتفاقات به مصاحبه‌ها، اخبار و اطلاعاتی باز می‌گردد که بعضا کذب یا شایعه است و در نهایت این باشگاه‌ است که به خاطر مسئولیتی که متوجه آن می‌شود، ضرر می‌کند.

او ادامه داد: باید آسیب‌شناسی کنیم تا ببینیم چه روشی را باید پیش بگیریم؛ واقعیت این است که نمی‌توانیم آزادی بیان را محدود کنیم اما همین مسایل به باشگاه‌ها و بازیکنان لطمه می‌زند. اما برخی مطالب به گونه‌ای بیان می‌شود که تبعات انضباطی یا اخلاقی برای باشگاه یا شخص مورد نظر دارد. اگر نشستی باشد که در آن ارکان قضایی و اصحاب رسانه هم حضور داشته باشند شاید بهتر بتوانیم این روند را مدیریت کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت مطرح شده از سوی باشگاه شمس‌آذر قزوین تصریح کرد: در ارکان قضایی پرونده جنجالی نداریم و همه پرونده‌ها مثل هم بوده و تفاوتی ندارد. مطلبی را خواندم که در آن قید شده بود که کمیته انضباطی رویه سابق خودش را نقض کرده است، اما اگر یک مورد دیده شود همین جا اعلام اشتباه می‌کنیم. مواردی که ذکر شده در طول مسابقات بوده و مقررات آن‌قدر شفاف و واضح است که هیچکس نمی‌تواند خلاف آن تفسیری داشته باشد.

او در واکنش به این سئوال که چرا تخلف صورت گرفته از سوی باشگاه شمس‌آذر قزوین باید در لیگ برتر و با کسر امتیاز همراه باشد گفت: طبق بند ۵ ماده ۶۱ اگر اتفاقی رخ بدهد که طی آن بازیکنی به خاطر رفتار مجرمانه مجوز بازی گرفت، این بازیکن غیر مجاز محسوب می‌شود و این دیگر مشمول قانون ۲۴ ساعت نیست چرا که فصل مسابقاتی تمام شده و باید در فصل بعد انجام شود. این نظر کمیته انضباطی است اما شاید کمیته استیناف تفسیر دیگری داشته باشد. نظر ما این است که در فصل بعد به تعدادی که از این بازیکن استفاده شده باید کسر امتیاز شود. در این موارد ۲ مورد مجازات در نظر گرفته شده است که یا باخت ۳ بر صفر است یا کسر امتیاز که چون لیگ تمام شده به کسر امتیاز در لیگ برتر بسنده کردیم.

وی در مورد اتفاقاتی که برای ساپینتو رخ داد تاکید کرد: از همان ابتدای فصل با توجه به رفتارهایی که نشان می‌داد برخورد لازم و قاطع را نشان دادیم و از تمامی اهرم‌هایی که داشتیم هم بهره بردیم اما این را هم باید ملاک قرار داد که نمی‌شود با اولین تخلف، شدیدترین مجازات را اعمال کنیم. اخراج او از بازی یک بحث است اما رفتارش بعد از اخراج حکایت دیگری است. بعد از شهرآورد من با داور مسابقه صحبت کردم او گفت از طریق داور کنار، اطلاعاتی داده شده که رفتارش موجب تهییج بوده و به نظرم هم به درستی اخراج شده است.

او در مورد پرونده یحیی گل‌محمدی در بازی فولاد هم تاکید کرد: رای این پرونده هم صادر شده اما اگر اطلاع رسانی صورت نگرفته مقصر کمیته انضباطی نیست که اگر اشتباه نکنم رای جریمه نقدی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha