به گزارش ایرنا، مجید بهزادپور چهارشنبه شب در نشستی با شبکه فروش بیمه خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد گفت: تاکنون به این صنعت متناسب با جایگاه و توانش توجه نشده است.
وی اظهار کرد: صنعت بیمه در بزنگاه یک تحول جدی است و شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی زمینه را به نحوی فراهم کرده که باید یک پوست اندازی جدی داشته باشد. تحولی که باید در مقررات، آیین نامه ها و ساختارهای جدید برای حضوری موثر در نظام اقتصاد کشور شکل گیرد.
بهزادپور بیان کرد: در راستای تحول در صنعت بیمه ممکن است انتظارت زیادی از این صنعت بهویژه در حوزه سرمایه گذاری در طرحهای بزرگ کشور وجود داشته باشد که ما از آن استقبال می کنیم، زیرا هر چند ممکن است توان سرمایهگذاری این صنعت در این بخش محدود باشد اما چون از اهرم جدی در حیطه مسئولیتهایش شامل تضمین، شناسایی و مدیریت ریسک برخوردار است، می تواند با توان مالی خود به کاهش مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: صنعت بیمه در کشور جنبه پیشرو و هدایتگر دارد و همه معتقدند که این صنعت محتاط بوده و حساب شده عمل می کند که از این ویژگی استقبال می کنیم و با حل مشکلات و ناهماهنگیها بزودی به مرحله ای خواهیم رسید که به عنوان یکی از ارکان جدی منابع مالی کشور مسیر تحولی را طی کنیم.
وی عنوان کرد: در راستا این تحول اگر نیاز باشد مقررات و آیین نامههای داخلی خود را اصلاح خواهیم کرد.
بهزادپور اظهار کرد: مهم ترین نکته در تحول صنعت بیمه داشتن اتفاق نظر است و هم اکنون هماهنگی بین ارکان مختلف صنعت بیمه در سطح مطلوبی است و نباید این رویکرد تعاملی در هیچ بخشی تضعیف شود.
وی ادامه داد: صنعت بیمه یکی از بهترین فضاهای کاری را داراست و اگر اتحاد بین بخشهای مختلف آن تقویت شود میتوان کارهای بزرگی انجام داد.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی مبنی بر اینکه «شاخص های بیمه قابل قبول است» گفت: صنعت بیمه ایران براساس فهرستی از شاخص های ارزیابی صنعت بیمه دنیا بررسی شده و در تمام آنها عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است.
وی اظهار کرد: امروز تولید بیمه در کشور افزایش یافته و پوشش ریسکها نسبت به بیمه و جمعیت تحت پوشش آن افزایش یافته و بسیاری از خدمات بیمه ای که باید گرانتر فروخته می شد را ارزنتر فروختیم به گونه ای که می توان گفت؛ پوشش های بیمه ای در کشور رشد داشته اما قیمت ها کاهش یافته است.
بهزادپور در خصوص طرح مشکلات از سوی نمایندگان بیمهگر و کارگزاران بیمه که در این نشست مطرح شد، گفت: در زمینه اصلاح آییننامه، آمادگی پذیرش نظرات مختلف را داریم، اتاق فکری در بیمه مرکزی ایران تشکیل شده که از این پس نمایندگان بیمهگران و کارگزاریها نیز در آن حضور می یابند.
وی اضافه کرد: در خصوص ارایه آموزش ها به نمایندگان بیمه و کارگزاری ها با کمترین هزینه نیز آمادگی کامل داریم، افزایش مدت اعتبار پروانه نمایندگی بیمه از سه به پنج سال نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد اما کلیت آن قابل قبول است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت ۴۸ شرکت کارگزاری بیمه برخط در کشور گفت: در تحولی که قرار است صنعت بیمه داشته باشد، داشتن فناوری و نوآوری الزامی است و نباید به هیچ وجه این بخش لطمه ببیند در این راستا از کارگزاریهای برخط استقبال می کنیم اما باید در چارچوب قوانین صنعت بیمه فعالیت کنند و با تخلفات در این بخش برخورد خواهیم کرد.
نظر شما