۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85175782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت قاطع ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی از تصمیم دولت عراق برای اخراج سفیر سوئد

بغداد - ایرنا - جریان سیاسی ائتلاف شیعی عراق از اقدام دولت محمد شیاع السودانی در اخراج سفیر سوئد که امروز در پی اهانت مجدد به قرآن کریم و پرچم عراق در استکلهم، اتخاذ شد حمایت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا دبیرخانه جریان سیاسی ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در بیانیه ای اقدام دولت سوئد برای اجازه دادن به یک افراط گرا جهت اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم را به شدت محکوم کرد .

ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در این بیانیه تصمیم دولت محمد شیاع السودانی برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد و بازگردادن نماینده دیپماتیک عراق از استکهلم را اقدامی شجاعانه دانست و از آن حمایت کرد.

این جریان سیاسی عراق افزود: به همین مناسبت دردناک که مصادف با ماه عاشورای امام حسین (ع) است، از مردم عراق و پیروان اهل بیت علیهم السلام می خواهیم تا فردا (جمعه ) در حمایت از دین خدا و کتاب مقدس او تظاهرات کنند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق از کشورهای عربی و اسلامی خواست که برای جلوگیری از این تجاوز آشکار به مقدسات اسلام و مسلمانان اقدامات فوری انجام دهند.

چارچوب هماهنگی شیعی عراق همچنین از سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اسلامی و عربی خواست تا مواضع فوری و قاطع در قبال سوئد اتخاذ کنند.

پلیس سوئد دیروز در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

بر اساس اعلام رسانه های عراق، در ساعات گذشته امروز «سلون مومیکا» بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

پیشتر « توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به یورش به سفارت این کشور در بغداد گفته بود: واضح است که مقامات عراقی در مسئولیت خود برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک ناتوان هستند.

همچنین چندی پیش یکی از مقامات دفتر نخست وزیری عراق به شبکه الجزیره گفته بود که اگر حادثه قرآن سوزی تکرار شود، روابط خود را با سوئد قطع خواهیم کرد.

صدها معترض سحرگاه امروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند .

تا سحرگاه امروز، نیروهای امنیتی در داخل سفارت مستقر بودند و همچنان دود از ساختمان بلند بود .

پس از این یورش، اکثر تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی عراق از ساختمان سوئد در بغداد عقب نشینی کردند اما تا اوایل صبح ده ها نفر در اطراف سفارت باقی مانده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha