۴۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های همدان از زباله پاکسازی شد

همدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: یکسال گذشته در راستای فرهنگ سازی و آموزش ۴۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های این استان از زباله پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیده مریم محمدی روز پنجشنبه در دومین نشست منطقه ای مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور با محوریت معاونت آموزش و مشارکت های مردمی افزود: سازمان های مردم نهاد، مردم و حتی مسئولان در پاکسازی محیط زیست از آلودگی پلاستیکی همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: به طور حتم مشاهده مسارکت گروهی از شهروندان در حال پاکسازی طبیعت توسط رانندگان و مسافران عبوری اثر مطلوبی در پیشگیری از پرتاب زباله در دامن طبیعت و حواشی جاده ها دارد.

دبیر منطقه پنج حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه آموزش در سازمان محیط زیست باید متمرکز شود گفت: برگزاری مستمر دوره های درون سازمانی موجب افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان می شود.

محمدی افزود: همچنین باید ساعات برگزاری دوره های حضوری افزایش یابد چرا که این دوره ها برای کارشناسان و محیط بانان کاربردی است.

وی خواستار تولید محتوا در حوزه آموزش، ایجاد اتاق فکر در معاونت آموزش برای تولید محتوا ، ایجاد رسانه و روابط عمومی در معاونت آموزش و ارزش گذاری اقتصادی بر روی عرصه های حیات وحش شد.

۴۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های همدان از زباله پاکسازی شد

دبیر منطقه پنج حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: با وجود اهمیت و ضرورت آموزش، اما باید به اثر بخشی، روش های اثربخش و بهبود آموزش نیز توجه داشت.

محمدی بیان کرد: حوزه آموزش محیط زیست همدان در یکسال گذشته ۲۴۰ هزار نفر ساعت آموزش برگزار کرده همچنین ۱۳۵ نفر از پرسنل دستگاه دولتی هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش دیدند.

وی تهیه ۳۰ دقیقه اینفوگرافی، تولید ۴۰ دقیقه موشن گرافی، اجرای ۲۵ طرح مشارکتی با همکاری سازمان های غیر دولتی، انجام پویش های مختلف، برگزاری یک جشنواره و سه نمایشگاه در حوزه حیات وحش را از دیگر اقدامات برشمرد

در حاشیه این مراسم از پرویز ملک‌زاده از دانشمند حوزه محیط زیست و علوم کشاورزی، دارای دکترای افتخاری از دانشگاه تورنتو مکزیک، قدردانی شد.

پرویز ملک‌زاده در این آیین گفت: روزانه ۱۴ ساعت در باغ جادویی فعال بوده و ثمره ۸۰ درخت میوه به طور کامل بین نیازمندان و محرومان توزیع می شود.

وی افزود: از سازمان ملل، یونسکو، دانشگاه تورنتو، عنوان دانشمند برجسته را دریافت کرده و با وجود دریافت دعوت نامه از کشورهای مختلف جهان اما مشتاق به فعالیت و ادامه کار در وطن ام ایران هستم.

وی بیان کرد: ۲۲ سال به عنوان معلم افتخاری فعالیت کرده و در این مدت موفق به تالیف هفت کتاب شده و سه نوبت به عنوان شهروند برگزیده همدان انتخاب شدم و تاکنون موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست در ۲ نوبت از روسای جمهور شدم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha