۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85176286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در عراق: بار دیگر نقاب از چهره دروغین غرب افتاد

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم سوئد، گفت: بار دیگر نقاب از چهره غرب که پشت عنوان دروغین آزادی بیان پنهان شده است، افتاد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در واکنش به اقدام مجدد سوئد در صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم در توئیتی نوشت: بار دیگر نقاب از چهره غرب که پشت عنوان دروغین آزادی بیان پنهان شده است و از آن به طور یک جانبه برای نقض اعتقادات نزدیک به دو میلیارد مسلمان بر روی کره زمین و هتک حرمت قرآن کریم استفاده می کند، افتاد.

سفیر کشورمان در بغداد در ادامه اضافه کرد: این بار در سوئد برای نزدیک شدن به پایان تمدن جعلی که بر اساس انحطاط و رذیلت بنا شده است.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

در اعتراض به اقدام پلیس سوئد مبنی بر صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق، صدها معترض سحرگاه روز پنجشنبه به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

در این پیوند، «سلون مومیکا» در ساعات اولیه روز پنجشنبه به وقت محلی، بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

در واکنش به این اقدام، دولت عراق با برگزاری یک نشست اضطراری با صدور بیانیه‌ای رسمی از جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

نخست وزیر عراق همچنین از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا هرچه سریع تر کاردار سفارت عراق در استکهلم را به بغداد بازگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha