کُشتی یزدانی غرق در حواشی+ فیلم

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبر: 85176490
کُشتی یزدانی غرق در حواشی+ فیلم

تهران- ایرنا- حرکات و حواشی ملی‌پوش کشتی ایران در تشک موجب شده تا این آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم تمرکز کمتری برای مدیریت مبارزه در مسابقات بزرگ داشته باشد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، امیرمحمد یزدانی را می‌توان یکی از مسافران ناکام سفر بوداپست لقب داد. یزدانی در رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در مجارستان موفق به کسب ۲ پیروزی و ۲ شکست شد تا عنوانی بهتر از پنجم را در این تورنمنت کسب نکند. هر چند که یزدانی با غلبه بر محمد بخشی در نهایت مسافر بلگراد شد اما رفتار و حرکات او روی تشک کشتی موجی از انتقاد را به سمت این آزادکار جوان روانه کرده است.

نخستین انتقاد به سبک کشتی یزدانی را علیرضا دبیر رئیس فدراسیون مطرح کرد. دبیر که به عنوان میهمان در برنامه دایره طلایی حضور داشت، پس از برد سه بر صفر یزدانی برابر دانیل آنتال، کشتی‌گیر نه‌چندان مطرح مجارستانی گفت: امیرمحمد باید این کشتی را با نتیجه ۹ بر صفر به سود خود به پایان می‌رساند اما در زیرگیری ناموفق بود. او سه بار برای گرفتن پای حریف رفت اما موفق نشد حریف را خاک کند؛ چرا که تا آخر ادامه نداد.

این انتقاد از سبک کشتی یزدانی پایان ماجرا نبود و کشتی‌گیر جوان ایران پس از پیروزی برابر توکتومابتوف نماینده قرقیزستان حرکات و رفتار حاشیه‌ای زیادی از خود نشان داد که با استقبال اهالی کشتی روبه‌رو نشد. یزدانی در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات برابر جوزف کریستوفر با نتیجه ۹ بر هشت شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. یزدانی در دیدار رده‌بندی نیز نتوانست کشتی درخشانی از خود به نمایش بگذارد و با شکست برابر دوسژانوو از قزاقستان به عنوانی بهتر از پنجم نرسید.

حرکات جنجالی یزدانی در کشتی با توکتومابتوف قرقیزستانی

رسیدن به پیراهن تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۷۰ کیلوگرم پایان انتقادها از آزادکار ایرانی نبود بلکه مصطفی میرعمادیان مربی اعزامی به مسابقات مجارستان در گفت‌وگویی با در انتقاد از رفتار یزدانی عنوان کرد: یزدانی جوان حاشیه‌های زیادی دارد و این حاشیه‌ها روی کیفیت کشتی او اثر گذاشته است تا او نتواند در رقابت‌های مهم روی سکو برود. یزدانی هنوز هم نگاهش به داور و تماشاگران و رییس تشک است و به هر بهانه‌ای با آن‌ها حرف زده یا عکس‌العمل نشان می‌دهد.

کشتی ریسکی و حملات بی‌محابا نایب قهرمان جهان در مسابقات حساس در سایه دامن زدن به برخی حواشی، شکست‌های سنگینی را در کارنامه این آزادکار جوان ثبت کرده است. نتایج یزدانی در سه سال گذشته و باخت‌هایش در مسابقات حساس موجب شده تا کارشناسان به این آزادکار جوان توصیه کنند که علاوه بر اجرای مهارت‌های کشتی ایرانی، به‌دنبال راهکاری برای مدیریت و اداره کشتی باشد؛ مدیریتی که اکنون به حلقه گمشده پیکارهای این جوان جویباری تبدیل شده است!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha