۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85176498
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم جنوب‌شرق تهران در محکومیت توهین به قرآن کریم راهپیمایی کردند

ورامین - ایرنا - مردم خداجو و عزادار حسینی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران در پی اهانت به قرآن کریم ، راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت، روز جمعه پس ازاقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، در حالی که لباس سیاه عزای حسینی را بر تن داشتند، به خیابان‌های شهر آمده و ضمن دعوت جهان اسلام به اتحاد و همبستگی در برابر هجمه دشمنان اسلام، اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

مردم شهرستان ورامین پس از اقامه نماز جمعه در خیابان مسجد جامع تجمع کرده و با عبور از خیابان شهدای ۱۵ خرداد، مقابل گلزار شهدای سیدفتح الله اجتماع و اقدام کشورهای اروپایی در توهین به مقدسات مسلمانان را محکوم کردند.

در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن‌ موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان، مردم پس از اقامه نماز جمعه در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم، در حرم مطهر ایشان اجتماع کرده و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواستار اتحاد و همبستگی مسلمانان در مقابله با توطئه دشمنان شدند.

در شهرستان قرچک نیز مردم پس از اجتماع در مصلای نماز جمعه، با حرکت در خیابان‌های اصلی به سمت میدان شهید ستاری به حرکت در آمده و با محکوم کردن اقدامات اسلام ستیزانه اروپائیان، خواستار مقابله جدی مسلمانان با اقدامات سخیفانه اروپائیان در توهین به قرآن کریم که از هراس آنان در گرایش مردم جهان به اسلام نشأت گرفته شدند.

در پاکدشت نیز مردم خداجوی این شهرستان پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره)، به سمت میدان معلم حرکت کرده و با تجمع در این مکان، شعارهای ضد استکباری سر داده و توهین به مقدسات مسلمانان که به بهانه آزادی بیان صورت گرفته را محکوم کرده و اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مسلمانان در برابر این توطئه را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha