عمو حاتم؛ از کتاب‌باز تا جنگ جهانی سوم

تهران- ایرنا- حاتم مشمولی میهمان مجموعه «کتاب‌باز» می‌گوید که این مجموعه راه او را بار دیگر و پس از نزدیک به یک و نیم دهه به سینما باز کرد.

حاتم مشمولی که نخستین بار در بوتیک نخستین فیلم بلند حمید نعمت‌الله(۱۳۸۳) ایفای نقش کرد و پس از آن تا همین چند سال اخیر حضوری در عرصه سینما و تلویزیون به غیر از مجموعه کتاب‌باز نداشت در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: کتاب‌باز راه من را به سینما باز کرد و باز هم دوست دارم بازی کنم.

کتاب‌باز راه من را به سینما باز کرد و باز هم دوست دارم بازی کنماو به ماجرای مالیات ۱۲۰ میلیون تومانی برای قهوه‌خانه‌ای که در مجموعه کتاب‌باز از آن صحبت به میان آمد اشاره کرد و گفت: قهوه‌خانه به خاطر همین برنامه‌ آسیب دید. شهرداری سال تا سال به آن سر نمی زد که ببیند چه خبر است. کتاب‌باز، آن را معرفی کرد و ۱۲۰ میلیون مالیات برایش تعیین کردند و به همین سبب بسته شد.

قرار بود اگر دوباره کتاب‌باز اجرا شود با سروش صحت باشم

عمو حاتم درباره بازگشت به برنامه کتاب‌باز گفت: قرار بود اگر دوباره اجرا شود با سروش صحت باشم. ممکن است دوباره برنامه را بگذارند اما نه با آقای صحت و یا احسان عبدی‌پور. باید ببینم چه کسی مجری‌اش می شود و برگشت من بستگی به این دارد.

عمو حاتم؛ از کتاب‌باز تا جنگ جهانی سوم

به من قطعا خواهند گفت که گفت و گویم را کادربندی کنم و ممکن است به کار آسیب بزنداو تاکید کرد: مهم است که چه کسی مجری برنامه باشد و ممکن است بگویم نه و ممکن است اصلا سازمان اجازه پخش آن را ندهد. این برنامه مشکلاتی داشت. به من قطعا خواهند گفت که گفت و گویم را کادربندی کنم و ممکن است به کار آسیب بزند و بخواهم چیزی بگویم. اما اگر دیدم صدمه‌ زیادی نمی‌زند می‌آیم در غیر این صورت نیازی نیست باشم.

عمو حاتم به جنگ جهانی سوم رفت

او درباره ورود دوباره‌اش به سینما و تلویزیون گفت: بعد از کتاب‌باز، پیشنهادهایی در زمینه تئاتر، سینما و بازیگری داشتم و به تعدادی از جمله سریال پوست شیر( جمشید محمودی)، سریال حرفه‌ای (مصطفی تقی‌زاده)، جنگ جهانی سوم (هومن سیدی) و یک کار دیگر جواب مثبت دادم. در برخی کارهای کوتاه هم بازی داشتم که ممکن است در اکران عمومی قرار نگیرند و در جایی دیده نشوند، مگر در جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه.

مشمولی به بازی خود در بوتیک اشاره کرد و گفت: در سال ۸۲ با بوتیک شروع کرده بودم و دیگر بعد از آن ۱۲ سال هیچ کاری نکردم البته کار فرهنگی و ترجمه انجام می‌دادم ولی در فیلمی بازی نکردم.

او به پیشنهاد بازی در سریال ۹ قسمتی بازنده (با نام پیشین قبل از فردا) به کارگردانی امین حسین‌پور و یک سینمایی(که هنوز نامی برای آن تعیین نشده) اشاره کرد و افزود: برای بازی در مجموعه نامرئی به کارگردانی مهدی سلطانی هم پیشنهادشان را قبول کردم و در حال تمرین با دو بازیگر دیگر برای این کار هستم. باید ببینم کی آغاز می‌شود.

عمو حاتم؛ از کتاب‌باز تا جنگ جهانی سوم

امیدوارم ستاره شوم

عمو حاتم در این باره که آیا به ستاره شدن در سینمای ایران فکر می‌کند گفت: امیدوارم.

او این گونه به سوال خبرنگار ایرنا پاسخ داد که حتی حضور داشتن در کنار برخی بازیگرها برایم افتخار است و احتمال این که بتوانم در حد آنها باشم وجود ندارد و خودم را در آن حد نمی‌بینم اما امیدوارم زمانی کاراکتر ویژه‌ای که با شخصیت و بازی من خلق و در آن دیده شوم، را بگیرم و این نقش مهم باشد. این که چه زمانی چنین اتفاقی می‌افتد خدا می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha