۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85177306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ مورد غرق شدگی در دزفول ثبت شد

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85177306
۲۲ مورد غرق شدگی در دزفول ثبت شد

دزفول-ایرنا- رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه بیش از یک سوم غرق شدگی‌ها در رودخانه‌ها رخ می‌دهند، گفت: ۲۲ مورد غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون در دزفول ثبت شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، محمدعلی شفیعی‌نیا روز شنبه افزود: طبق آمارهای رسمی، بیش از یک سوم غرق شدگی‌ها در رودخانه‌ها رخ می‌دهند از این رو ضروری است شناگران در رودخانه دز، بیش از پیش توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: افراد زیادی با رسیدن فصل گرما به حضور در کنار رودخانه و پرداختن به تفریح‌های آبی و شنا کردن تمایل دارند که درصورت رعایت نکردن اصول ایمنی، این تفریح‌ها منجر به حوادث ناگوار می‌شوند.
وی افزود: غرق شدگی سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در دنیا و هفت درصد از کل مرگ‌های مرتبط با حوادث است.
شفیعی نیا با بیان اینکه استان‌های خوزستان، مازندران و گیلان طبق آمار بیشترین غرق شدگی را دارند، گفت: طی سال گذشته، ۹۸ مورد غرق شدگی در استان خوزستان رخ داد که ۳۴ مورد مربوط به شهرستان دزفول بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شنا کردن در مناطق تعیین شده و سالم سازی شده، توجه به تابلوهای شنا ممنوع، تنها نرفتن به شنا، پرهیز از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و شنا نکردن در شب برای پیشگیری از غرق شدگی لازم است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهارکرد: هفته ابتدایی مردادماه به عنوان هفته ملی پیشگیری از غرق شدگی نامگذاری شده است تا از این رهگذر دستگاه های متولی نسبت به انجام وظایف محوله خود حساس تر شوند و مردم هم بیشتر مراقب باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha