پرداخت ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت خشکسالی به کشاورزان اردبیل

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت از بابت خشکسالی سال زراعی گذشته به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا ، نادر تقی‌زاده روز شنبه در جلسه ستاد بیمه استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی گذشته هشت برابر حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان خسارت خشکسالی پرداخت شده است.

وی افزود: برای سال زراعی جاری نیز تمام مزارع شهرستان‌ها مورد پایش و بررسی قرار گرفته و پیوست‌های فنی لازم در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: منتظر مجوز پرداخت خسارت هستیم که در صورت تامین اعتبار به موقع تا آخر شهریور ماه به صورت کامل پرداخت می‌شود.

تقی‌زاده همچنین گفت: بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال از بابت حوادث غیرمترقبه شامل خشکسالی، سیل، طوفان، سرمازدگی و تگرک به کشاورزان استان خسارت وارد شده که مقرر شده است از بابت خسارت سیل تسهیلات ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان این بلای طبیعی پرداخت شود.

وی ادامه داد: صندوق بیمه تمام خسارت‌های وارده از قبل سیل اخیر به حوزه دام و طیور و زنبورستان را پرداخت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بیمه به عنوان یک بنگاه اقتصادی تنها پشتیبان بخش کشاورزی است، تاکید کرد: باید با تنوع بیمه‌ای و با ایجاد انگیزه در بیمه شوندگان، ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و فرهنگ‌سازی در این مقوله سطح بیمه در استان افزایش یابد.

تقی‌زاده یادآور شد: تغییر شاخص‌های بیمه‌ای به لحاظ عملکرد محصول ، تجدیدنظر در بحث همگن‌سازی پوشش بیمه‌ای ،تسهیل و تسریع در پرداخت خسارت و در لیست قراردادن برخی بیماری‌هایی که جنبه اپیدمی دارد را از ملزومات صندوق بیمه محصولات کشاوزری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: در حوزه زراعت هفت هزار هکتار و در بخش باغی ۶۲۲ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش سطح بیمه و در دام ۷۵۰ هزار راس کاهش بیمه را شاهد هستیم.

رئیس ستاد بیمه استان اردبیل در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و محیط زیست خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه خسارت وارده از سوی حیوانات وحشی به بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر حیوانات و پرندگان وحشی خسارتی به زارعت ، دام و مرغداری‌ها وارد کنند کارشناس بیمه و محیط زیست میزان خسارت وارده را بررسی و از طریق صندوق بیمه پرداخت خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: با توجه به خسارت وارده به کندوها و تنه درختان توسط خرس‌ها در سه شهرستان از طریق کارشناسان مربوطه بررسی شده و جهت پرداخت به صندوق بیمه معرفی شده است.

وی در پایان از کشاورزان خواست که برای تامین حداقل بخشی از خسارت وارده ازطریق بلایای طبیعی حتما به بیمه نمودن محصولات زراعی وباغی و دامی خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha