۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85177745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات کنندگان عراقی: غرب از اسلام ستیزی دست بردارد + فیلم

بغداد- ایرنا- تظاهرات کنندگان عراقی با حضور در راهپیمایی حمایت از قرآن کریم در بغداد تاکید کردند که پیام تظاهرات ما به کشورهای غربی این است که باید از اسلام ستیزی دست بردارند و به کتب آسمانی و اعتقادات ۲ میلیارد مسلمان احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا، مردم عراق عصر شنبه در منطقه کراده در بغداد همزمان با دیگر مناطق این کشور در محکومیت اهانت به قرآن کریم به خیابان آمدند و تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که قرآن به دست داشتند با سردادن شعارهای «نعم نعم بالقرآن»، «نعم نعم بلاسلام» حمایت خود را از قرآن، اسلام و عراق اعلام کردند.

آنها همچنین در حالیکه پرچم‌های عراق را در دست داشتند با سردادن شعارهای «کلا کلا آمریکا» و «کلا کلا یا شیطان»، آمریکا را شیطان خطاب قرار دادند و خشم خود را از سیاست‌های واشنگتن در قبال مردم عراق نشان دادند.

«حامد حبیبی» یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری تظاهرات گسترده در کشورهای ایران، لبنان و عراق در محکومیت اهانت به قرآن کریم، گفت: قرآن محدود به ایران، عراق و لبنان نیست بلکه قرآن کتاب آسمانی ۲ میلیارد مسلمان است و همه کشورهای اسلامی باید با اقدامات مناسب این اهانت بزرگ را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه قرآن به یک کتاب و دستور العمل ساده و چند برگه محدود نمی‌شود، افزود: قرآن سخن خداست و ما از اقدام دولت عراق به ریاست «شیاع السودانی» در اخراج سفیر سوئد و قطع روابط با این کشور به دلیل اهانت به قرآن و پرچم عراق حمایت می‌کنیم.

«ابو عمار» یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات، گفت: ما در اینجا جمع شدیم تا از قرآن حمایت و عمل غیر انسانی مورد حمایت غرب را محکوم کنیم.

وی با بیان اینکه «همانگونه که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظهم الله گفتند نور قرآن روز به روز بیشتر خواهد شد»، افزود: این تظاهرات پیامی به کشورهای غربی و دشمنان اسلام دارد و آن اینکه قرآن کتابی امین در دست ما است و ما جنایتکاران را پشیمان خواهیم کرد.

همچنین «علی الربیعی» یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات با تاکید براینکه پیام ما به مردم سوئد و دیگر کشورهای حامی توهین کنندگان به قرآن و اسلام این است که باید از این جنایت‌ها دست بردارند، به خبرنگار ایرنا، گفت: این تظاهرات در ادامه سلسله تظاهرات‌ها برای محکومیت توهین به قرآن برگزار شد تا به دنیا بگوئیم قرآن کتاب قانون، آسمانی و قدسی ما است که باید بین مردم محترم شمرده شود.

الربیعی با اشاره به اینکه بین ادیان توحیدی و ملت‌ها مشکلی وجود ندارد و آنها زندگی مسالمت آمیز دارند، افزود: در بین ادیان توحیدی در برخی قوانین اختلاف وجود دارد اما در «توحید» که منظور خداوند سبحان است با هم اتفاق نظر دارند و این باید محترم شمرده شود.

یک گروه افراطی و ضد اسلامی‌ در دانمارک روز جمعه مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

پیشتر نیز «سلون مومیکا» در ساعات اولیه روز پنجشنبه به وقت محلی، بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، تحت حمایت پلیس سوئد اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

در واکنش به این اقدام، دولت عراق با برگزاری یک نشست اضطراری با صدور بیانیه‌ای رسمی از جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

نخست وزیر عراق همچنین از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا هرچه سریع تر کاردار سفارت عراق در استکهلم را به بغداد بازگرداند.

طی ۲ روز گذشته (جمعه و شنبه) ده‌ها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به هتک حرمت قرآن و پرچم کشورشان، در نقاط مختلف این کشور تجمع کردند.

همچنین وزارت خارجه عراق امروز شنبه از جامعه جهانی خواست تا به طور مسئولانه و بدون تبعیض و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین المللی به وظیفه خود در این باره عمل کند.

عبداللطیف الرشید رئیس‌جمهور عراق نیز از دولت‌ها و سازمان‌های غربی خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز و نفرت پراکنی دست بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha