۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85179280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پشت پرده شکست‌های عجیب آزادکاران جوان در اردن

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85179280
پشت پرده شکست‌های عجیب آزادکاران جوان در اردن

تهران- ایرنا- تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان در حالی در پیکارهای قاره کهن، قهرمان شد که برخی نفرات در اردن دچار مسمومیت و بیماری ناشناخته شده بودند.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی آزاد جوانان آسیا در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد که تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در ۹۲ کیلوگرم و امیرعلی پولادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۵ مدال نقره ابراهیم خواری در ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم الهی در ۶۵ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در ۷۴ کیلوگرم، فرزاد صفی جهان‌شاهی در ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین علیزاده در ۸۶ کیلوگرم و با ۱۹۱ امتیاز قهرمان آسیا شد.

در روز نخست سه کشتی‌گیر جوان ایران در فینال و یک نماینده دیگر کشورمان در رده‌بندی، نتیجه را به حریفانی از هند واگذار کردند. در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب یودیت، در وزن ۶۵ کیلوگرم ابراهیم الهی با نتیجه ۹ بر۱ مغلوب سینگ جاسکاران، در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی‌ با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب ساگار ساگلان شد و سه نشان نقره را بدست آوردند. همچنین در دیدار رده‌بندی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و دست‌اش از مدال برنز کوتاه ماند.

از اتفاقات این دوره از مسابقات مسمومیت بیشتر اعضای تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان از کشتی‌گیران گرفته تا کادر فنی در حین برگزاری مسابقات در اردن بود که این نفرات با تحلیل بدنی و ضعف جسمانی به روی تشک رفتند. این مسمومیت که سایر ورزشکاران از تیم‌های دیگر را نیز درگیر کرده بود علائمی از جمله سردرد، دل درد، اسهال، استفراغ و تحلیل بدنی داشت.

یک منبع آگاه در فدراسیون کشتی در این خصوص گفت: مشخص نیست که این ویروس از کجا و به چه صورتی (هوا یا غذا) به کاروان ایران راه یافته است ولی پس از رویت علائم به شورای پزشکی کشتی آسیا گزارش شد و با هماهنگی پزشکان شورای کشتی آسیا برخی نفرات از دارو برای درمان بیماری خود استفاده کردند. مصرف هرگونه دارو در زمان مسابقات قانونی نیست و باید مصرف دارو با هماهنگی پزشکان مسابقات به نفرات تجویز شود.

وی ادامه داد: البته این مشکل برای تیم کشتی ایران نبود بلکه برخی از تیم‌های دیگر در اردن با این مشکل مواجه بودند. میزان این مسمومیت به حدی بود که برخی از آزادکاران ایرانی با کاهش یک تا سه کیلوگرمی وزن اصلی خود در مسابقات حضور پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha