سازمان ملل در واکنش به تحولات رژیم صهیونیستی: همه به حق مردم احترام بگذارند

نیویورک – ایرنا- فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که از همه می خواهیم به حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در خصوص واکنش سازمان ملل به تصویب اصلاحات قضایی در اسرائیل گفت: ما درحال نظارت بر اوضاع هستیم. ما می خواهیم در همه جهان به حاکمیت قانون و نهاد های قانونی احترام گذاشته شود. از همه می خواهیم به حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز احترام بگذارند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد. تصویب این قانون درحالی صورت گرفته که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان های اطراف کنست درحال تظاهرات هستند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس رژیم صهیونیستی به شدت سقوط کرد.

خودداری همه طرف ها از تشدید تنش در اوکراین

فرحان حق در پاسخ به سوال دیگری درباره چنگ اوکراین و حملات متقابل طرفین این بحران گفت: ما نگرانی های خود را نسبت به حملات به تمام زیرساخت های حیاتی و غیرنظامی از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای ارسال غلات اعلام کرده ایم.

وی افزود: ما می خواهیم به ارسال غلات و کود از بنادر اوکراین و روسیه ادامه دهیم و این گونه حملات می توانند در ارسال غلات مانع ایجاد کنند. دبیرکل سازمان ملل از طرفها می خواهد از اقداماتی که باعث افزایش تنش ها می شوند، خودداری کنند. وی بارها هشدار داده است که این جنگ می تواند از کنترل خارج شود بنابراین همه باید احتیاط بیشتری انجام دهند.

معاون سخنگوی سازمان ملل درباره اهانت مجدد به قرآن کریم در دانمارک نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل در خصوص مخالفت خود با بی احترامی به قرآن یا هر کتاب مذهبی که با هدف تحریک انجام می شود، صحبت کرده است.

فرحان حق درباره کشته شدن خبرنگار روسیه و زخمی شدن خبرنگار فرانس پرس در اوکراین نیز گفت: ما با هرگونه حمله به خبرنگاران در همه جا از جمله به خبرنگار روسیه و همچنین خبرنگار فرانس پرس مخالفیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha