۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85180514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب مشترکین استان زنجان ۴.۷ درصد افزایش یافت

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85180514
مصرف آب مشترکین استان زنجان ۴.۷ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان مصرف آب مشترکین این استان طی چهار ماهه اول امسال با ۴.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه گذشته به ۲۴ میلیون و ۸۲۶ هزار متر مکعب رسید.

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف آب شرب روستایی در چهار ماه اول سال جاری با ۸.۶ درصد افزایش به بیش از هفت میلیون متر مکعب رسیده و مصرف آب شهری نیز در این مدت سه درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تشریح مصرف آب شهرهای استان زنجان، یادآور شد: میزان مصرف آب در شهر قیدار طی این مدت ۱۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که بین شهرهای استان، بیشترین مصرف متعلق به این شهر است.

جزءقاسمی به کاهش مصرف آب در برخی شهرهای استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش مصرف آب در بین شهرهای استان مربوط به شهر ابهر بوده که ۴.۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

این مسئول با اشاره به مصرف بی رویه آب در برخی روستاهای استان، گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم برای آبیاری باغ، باغچه و احشام باعث شده میزان مصرف آب در برخی روستاها به چندین برابر الگوی استاندارد مصرف برسد.

وی با تاکید بر کاهش میزان بارندگی ها نسبت به میانگین بلند مدت و محدودیت در تامین منابع آب در استان زنجان، از شهروندان خواست: با مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را برای بهره مندی همگانی از نعمت الهی آب یاری کنند.

جزء قاسمی تاکید کرد: به رغم تمامی مشکلات و محدودیت ها، تمامی اقدامات لازم جهت تامین آب پایدار و سالم برای شهروندان استان زنجان پیش بینی شده است و در صورت همراهی مردم در مصرف بهینه، بدون وقفه در خدمات رسانی از تابستان امسال عبور خواهیم کرد.

در استان زنجان جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱ شهر و ۶۳۱ روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha