مهم ترین درس حادثه کربلا وفاداری به دین و راه حقیقت است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: حادثه ناگوار کربلا در عین تلخی، درس وفاداری به اسلام و راه حقیقت داد و امروز ما نیز در نظام اسلامی باید به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه سه شنبه در آیین سوگواری شهادت امام حسین(ع) در محوطه استانداری کردستان در سنندج، وفاداری به اباعبدالله‌الحسین(ع) و وفای به عهد را مهمترین جلوه کربلا دانست و ادامه داد: یکی از علائم انسان‌های دیندار، عهد به وفا است.

وی یادآور شد: وفاداری به سخن نیست و مهم عمل به آن است، همان‌کاری که مردم کوفه برای دفاع از امام حسین(ع) انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم الگو گرفتن از واقعه کربلا در راستای وفاداری به خانواده، کشور و جلب رضایت مردم و پروردگار تاکید کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: امروز همه وظیفه داریم با پیروی از ولایت فقیه و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی، در راه توسعه کشور و پیشرفت در همه بخش‌ها گام برداریم.

مهم ترین درس حادثه کربلا وفاداری به دین و راه حقیقت است

در این آیین نوحه‌خوانان در رثای شهادت سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش، به مرثیه‌سرایی پرداختند.

در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، اهانت به قرآن کریم را در کشور سوئد محکوم کردند و خواستار اتحاد جامعه اسلامی در برابر دشمنان شدند.

این مراسم با صرف شام و پذیرایی از شرکت کنندگان و مهمانان عزاداری امام حسین(ع) پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha