۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85181581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: بهره‌وری، کلید نجات کشور از چالش‌های موجود است

یزد-ایرنا - استاندار یزد گفت: بهره وری، کلید نجات کشور از بسیاری چالش‌های موجود است و اراده جدی استان برای تغییر ریل به سمت ارتقاء بهره‌وری قرار دارد.

به گزارش ایرنا "مهران فاطمی" روز چهارشنبه در نشست کارگروه ارتقاء بهره وری استان که به منظور بررسی اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای اجرای سند یزد بهره ور در سال جاری و ارائه گزارشی از راه اندازی مرکز بهره وری ساختمان برگزار شد گفت: ارتقاء بهره وری در حوزه های مختلف یک الزام است و در این راستا باید گام های اساسی در زمینه ترویج فرهنگ بهره وری در استان برداشته شود.

وی ادامه داد: با تبدیل بهره وری به گفتمان غالب در بین آحاد مردم، افراد درک صحیح و روشنی از نقش خود در تحقق این امر، داشته و همکاری بیشتری را در این زمینه انجام می دهند .

استاندار یزد افزود: ارتقاء بهره وری صرفا مربوط به بخش دولتی نیست و یکی از مهم ترین اقدامات در مسیر تغییر ریل استان به سمت افزایش بهره وری، ارتقا فرهنگ و ترویج گفتمان بهره وری در جامعه است.

فاطمی یادآور شد: در راستای تحقق این موضوع ضمن تهیه و انتشار برنامه های تبیینی ، باید نشست هایی با گروه های مرجع برگزار و اهداف و مزایای ارتقاء بهره وری در هر حوزه تشریح شود.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت در حوزه بهره وری،گفت: به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور، باید سازمان مسئولی جهت پیگیری و ارزیابی روزانه روند تحقق محورهای سند یزد بهره ور، ایجاد شود.

استاندار یزد اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را جهت تحقق حداکثری این مهم در حوزه های مختلف انجام داده و برگزاری مستمر نشست های کارگروه ارتقاء بهره وری استان و نیز تشکیل کمیته های ذیل این کارگروه نیز در دستور کار قرار داشته باشد.

آمار تورم استان یزد نیاز به بررسی و پایش تخصصی دارد

استاندار یزد گفت: آمار اعلام شده در مورد تورم در استان یزد نیاز به بررسی بیشتر و همچنین اعلام همه شاخص ها دارد و در بسیاری موارد از میانگین کشور پایین تر هستیم .

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود: مسئله تورم نیازمند این بررسی است که اثرات مداخله ای ما بر نرخ تورم در استان چقدر است و هر کجا نیاز به مداخله بود از قبل بررسی و با علم به این موضوع اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی که خارج از استان یزد است نیز باید مشخص باشد و تحلیل دقیق و واقع بینانه به مردم ارائه شود و نباید تورم و گرانی را با هم قاطی کرد.

استاندار یزد گفت: عده ای از ضعف اطلاعات مردم استفاده کرده و باعث نگرانی می شوند و نوع اطلاع رسانی در این مورد بسیار مهم است و اینکه تحلیل ها درست ارائه شود.

فاطمی اظهار داشت: متوسط رشد اقتصادی کشور ۴ درصد است ولی در استان یزد نزدیک به ۸ درصد رشد اقتصادی را دارا هستیم که این موارد نیز بر تورم تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: همزمان با رشد تولید باید کاهش تورم را داشته باشیم و نباید افزایش تورم را مشاهده کنیم و در برخی موارد اگر نیاز به بازنگری وجود دارد باید اقدام گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در زمینه تامین دام سبک و نهاده های دامی بیش از ۶۰۰ تن نهاده های دامی در استان یزد تخلیه شده و در زمینه گوشت گرم نیز ۲۰۰ تن وارد شده و واردات دام سبک از استانهای دیگر نیز در حال پیگیری است .

محمد علی شاه حسینی اظهار داشت: در مورد گوشت مرغ نیز پیش بینی لازم انجام شده و در مرداد ماه با اضافه عرضه مواجه خواهیم بود و جای هیچگونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: اینکه گفته می شود استان یزد گران ترین استان کشور است ، درست نیست و در بسیاری از شاخص ها با میانگین کشور برابر هستیم.

محمد رضا پاکدل اظهارداشت: بخش عمده ای از تفاوت آمار تورم بدلیل اجاره بها و نرخ قبوض برق و آب و گاز است که افزایش نرخ در استان یزد اعمال شده اما برخی از استانها هنوز این آمار را ثبت نکرده اند ، مهاجر پذیر بودن نیز نقش مهمی در این آمار دارد.

محمد زاده رحمانی مشاور استاندار یزد در امور اقتصادی نیز در این نشست گفت: ۱۲۰ قلم کالا است که هر هفته در ۱۲ گروه کالایی بررسی می شود و نرخ آن در مرکز آمار تاثیر گذار است و می توان در برخی کالاها که دارای نرخ بالاتر هستیم ، با نظارت و مدیریت بیشتر نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

در این نشست فرمانداران تعدادی از شهرستانها نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمودند و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha