۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبر: 85181711
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

عاشورا و رسالت خطیر پیام‌رسانی

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبر: 85181711
عاشورا و رسالت خطیر پیام‌رسانی

سمنان- ایرنا- ترجیح آزادگی بر جان، برتری عزت بر ذلت و تن ندادن به ناحق، حتی به قیمت جان، پیام واقعه عاشورا و وظیفه خطیر صاحبان قلم و آگاهان و اهالی اندیشه در ادای حق و بیان مسیر حق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز دهم محرم برابر با ششم مرداد ۱۴۰۲ است و چند روز مانده تا ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که خبرنگار جسور و شجاع در عرصه پیام‌رسانی بود و با نثار جان خود توانست حقیقت «نون والقلم» را عینیت بخشد و هفدهم مرداد روزی برای گرامیداشت خبرنگاران پیام‌رسانان عصر امروز شد.

واقعه عاشورا، فقط حکایت معصومیت و مظلومیت یک سپاه کم تعداد و متشکل از تعداد زیادی زن و کودک در مقابل بدعهدی، شقاوت و ظلم سپاهی پرتعداد متشکل از مردان جنگی، و مصداقی بارز از نبردی نابرابر و بی‌عدالت نیست. این شرایط دشوار ظاهر این واقعه مهم تاریخی است، ماهیت واقعی عاشورا آزادگی و رهایی از نفس است و امام حسین(ع) در نبرد عاشورا خطاب به لشکریان دشمن فرمودند: «من کسی نیستم که از مرگ بهراسم، مرگ با عزت را به زنده بودن در ذلت ترجیح می‌دهم.» و در نهایت با شجاعت و رشادت در برابر دفاع از حق به شهادت رسید و این درست پیامی است که صاحبان قلم باید در ذهن خود ثبت کنند و سرلوحه کار قرار دهند.

و آنچه که تصمیم شجاعانه، مقتدرانه و اقدام دلاورانه امام حسین(ع) و ۷۲ یار با وفایش در برابر سه هزار نیروی دشمن و واقعه عاشورا را بدون جانبداری و در رعایت عدل و انصاف و بدون خودفروختگی و قلم فروشی منتقل کرد، شیرزنی به نام حضرت زینب(س) بود، در واقع آن حضرت در آن شرایط دژخیمان با درایت، خردمندی، صبوری و دوراندیشی توانست به عنوان یک خبرنگار، واقعه عاشورا را تبیین و پیام‌رسانی کند و شهید صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی چقدر خوب دلدادگی و آزادگی را با الگوگیری معنا کرد.

عاشورا و رسالت خطیر پیام‌رسانی

شهید صارمی فردی بود که در دهه ۷۰ با الگوگیری از حضرت زینب(س) برای پیام‌رسانی به دل خطر زد و از مرگ نهراسید و شقاوت‌ها را بدون ترس از ظلم ظالم کرد.

هفدهم مرداد ۷۷ زمانی که جنگ‌های داخلی افغانستان در این سرزمین آشوب زده به اوج خود رسیده بود و سانسور خبری بر همه رسانه ها حاکم بود و از سوی شیطان بزرگ و سردمداران آن اجازه داده نمی شد تا جنایات آن روز به جهان مخابره شود، خبرنگار ایرانی محمود صارمی به تنهایی در مقابل آنها ایستاد و با بیان رخدادها و جنایت‌های در افغانستان از جمله زنده به گور کردن زنان و دختران و ریختن خون شیعیان و صدها جنایت دیگر، با اطلاع رسانی خود از تریبون ایرنا، پرده از جنایات طالبان برداشت و با نثار خون خود سرانجام برگ زرینی از مقاومت و جوانمردی در تاریخ رسانه ای ایران رقم زد و در سخت‌ترین لحظه‌ها ماند و با مردانگی‌اش درس مقاومت و بزرگ‌مردی را معنا کرد. چقدر خوب شاگردی برای استاد پیام رسان عاشورا بود.

پیام‌آوران کربلا، برای آموختن درس و ارسال پیام آزادمنشی از جان گذشتند که فراگرفتن عمیق و عملیاتی آن برای هر صاحب قلم‌ لازم و حیاتی است. قرارگیری سالروز عاشورا و روز خبرنگار در نزدیکی هم، شاید تلنگری باشد که بیندیشیم در کار خبری، بین ملاحظات و باورهای قلبی و رسالت قلم کدام یک ارجحیت دارد؟

قلم قدرتی دارد که می‌تواند آزادگی را به تصویر بکشد و هم می‌تواندخاری را گل جلوه دهد و یا خاری را گل. تصمیم با صاحب قلم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha