تشییع پیکر شهید گمنام و تجمع اهالی ری در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

شهری- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از ماه محرم و از ساعات اولین صبح امروز/چهارشنبه/ اهالی قبله تهران به انتظار شهیدی بودند که تشییعش کنند؛ گرچه که گمنام بوده اما جمعیت چشم انتظارش پرشمار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک طرف بوی اسپند، آن طرف پرچم سبز اباعبدالله و علم و کُتل و این طرف مردمی که چشم انتظارند تا شهیدی را تشییع کنند که گمنام بوده اما افتخار ایران است؛ مثل تمامی آن ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفنی که برای اعتلای مملکت از مهمترین دارایی زندگی خود یعنی جانشان برای امنیت و عزت ملت گذشتند.

فریاد الله اکبر بلند می شود؛ از مقابل ساختمان بنیاد شهید ری، این شهید گمنام که بی شک از غیورمردان ایران بوده و هست بر دست مردم مومن و عزادار حسینی قبله تهران تشییع می شود.

تشییع پیکر شهید گمنام و تجمع اهالی ری در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

استیج فرهنگی تدارک دیده شده و با پرچم های اباعبدالله پوشانده شده؛ غرفه و ایستگاه صلواتی هم برپاست.

پیکر مطهر شهید گمنام بر دستان اهالی ری و عزاداران سرور و سالار شهیدان در قسمت بالای استیج دقیقا سر مجلس عزا گذاشته می شود.

قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آرامش بخش قلوب شرکت کنندگان در این مراسم معنوی است و این برنامه با اجرای تواشیح و مداحی حاج داود شفیعی ادامه می یابد.

همه حضور دارند از پیر و جوان تا مرد و زن؛ مراسم با حضور حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری، محمد بشارت سرپرست فرمانداری، رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران، نصرالله معاون کل و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خیل عظیم عزاداران و خانواده های شهدا مقابل بنیاد شهید شهرستان ری برگزار ‌می شود اما این همه ماجرا نیست در جوار پیکر مطهرشهید گمنام، اهالی ری در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم تجمع کرده و شعار می دهند.

تشییع پیکر شهید گمنام و تجمع اهالی ری در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

شعارها خطاب به هتاکان به قرآن کریم است، همان کتابی که پیامبر بزرگ اسلام به عنوان یکی از امانت هایش نزد مردم از آن یاد کرد.

اهالی ری با سردادن شعارهای مختلف انزجار خود را نسبت به هتاکان اعلام و خواستار محکومیت هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان و اتحاد و همبستگی مسلمانان در مقابله با توطئه دشمنان شدند.

رونمایی از قرآن بزرگ تذهیب شده در ری

پایان بخش این مراسم معنوی رونمایی از قرآنی است که نوع خود تک است؛ رضا قلی پور خطاط این قرآن نفیس در این باره به ایرنا می گوید: نوشتن این جلد قرآن یک سال ونیم زمان برده است.

وی ادامه داد: این کتاب سومین قرآن در کشور که با خط شکسته نستعلیق نوشته شده است.

قلی پور خاطرنشان کرد: کاغذهای این کتاب وزن بالای ۲۵۰ گرمی و از نوع گلاسه است که به موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اهدا می شود.

تشییع پیکر شهید گمنام و تجمع اهالی ری در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha