طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) به کشورهای دیگر تسری یافته است

مشهد-ایرنا- رییس مرکز آموزشهای آزاد موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: طرح ولایت این موسسه به آن سوی مرزها نیز گسترش یافته و علاوه بر کشورهای آفریقایی، به کشورهای اروپایی و عربی نیز تسری پیدا کرده است.

حجت الاسلام شبان نیا چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه بازه نخست طرح ولایت ویژه معلمان و فعالان فرهنگی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: این طرح توسط کسانی که دانش آموخته این دوره بودند و در کشورهای دیگر حضور یافتند، گسترش پیدا کرده و به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

وی اضافه کرد: طرح ولایت حاصل اندیشه مرحوم آیت الله مصباح یزدی و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است که ۵۰۰ نفر از بهترین اساتید برای دوره های آموزشی این طرح در نظر گرفته شده اند و رضایت نسبی از آن وجود داشته است.

او پرداختن به مبانی اندیشه اسلامی را محور طرح ولایت ذکر و بیان کرد: در بازه نخست این طرح که ۴۰ روز به طول انجامید، جمعیت قابل توجهی از معلمان و فعالان فرهنگی برخی استانها حضور پیدا کرده بودند اما سهم برخی از استانها در این طرح بسیار کم بود که نشان می دهد طرح مزبور در برخی استانها به خوبی تبیین نشده است.

طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) به کشورهای دیگر تسری یافته است

رییس مرکز آموزشهای آزاد موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: برای جذب دانش آموزان و حتی کودکان پیش دبستانی در طرح ولایت، کتابها ساده سازی و کتابهای جدید برای دوره متوسطه اول و دوم و دوره پیش دبستانی نوشته شده است و معلمان و فعالان فرهنگی این دوره می توانند مبلغان طرح برای دانش آموزان باشند.

شبان نیا اضافه کرد: دوره های تثبیت طرح ولایت نیز در نظر گرفته شده تا شبهات در این حوزه طی تبادل نظر و گفت و گو شناسایی و رفع شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این مراسم گفت: جریان طاغوت در مقابل حرکتهای جامعه برای مدیریت شغل رفتار ویژه ای دارد که نمونه های زیادی از آن در طول تاریخ ثبت شده اما برای مقابله با طاغوت و اسلام و دین به مومن قوی نیاز است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی افزود: مومن در بصیرت و فهم آن قدر قوی است که قابل فریب دادن نیست، او در دینداری آن قدر محکم است که با پول نمی توان او را خرید، در برابر رشوه های کم و زیاد تسلیم نمی شود لذا اگر جامعه از چنین مومنان قوی داشته باشد آسیب نمی بیند.

وی ادامه داد: مومن قوی فردی است که با پول، ارعاب و فریب از میدان به در نمی رود و حضرت عباس چنین شخصیتی داشت، چهره قمر بی هاشم نیز نشان از عبادتهای طولانی داشت، سخنرانی هایش دریای معارف و اشعارش سراسر از عظمت علمی و دینی سراینده اش نشان دارد و ایشان با این عظمت علمی و ذوقی و معرفتی به واقع تکیه گاه امام حسین(ع) بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha