۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85182206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعهد بنیاد برکت برای اشتغال ۲۲۰۰ نفر در خراسان شمالی محقق شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) خراسان شمالی گفت: بنیاد برکت وابسته به این ستاد ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر را در سال گذشته تعهد کرد که این مهم محقق شد.

محمدنبی شکیبایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این ستاد جذب شد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت تنها سازمان و نهاد حمایتی است که ۱۰۰ درصد منابع تخصیص یافته در شورای برنامه ریزی استان را جذب کرده است تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برنامه های مختلفی برای محرومیت زدایی، توانمندسازی و حمایت از مردم مناطق کم برخوردار در دست اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آمادگی دارد تا در قالب تفاهم نامه ها و با استفاده از ظرفیت های مختلف برای رونق تولید و اشتغال گام بردارد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) خراسان شمالی افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان، تلاش داریم تا تکمیل زنجیره های ارزش تولید در این بخش محقق شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، ۳۶ محله کم برخوردار در خراسان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۶ محله در بجنورد، چهار محله در شهرستان شیروان و ۶ محله در اسفراین است.

بر اساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال استان؛ جمعیت بجنورد در حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر بجنورد متشکل از خانوارهایی هستند که از سایر شهرستان های این استان و حتی استان های دیگر به این محلات مهاجرت کرده اند.

۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر معادل ۱۷ درصد جمعیت شهرستان شیروان و ۲ هزار و ۲۵۷ نفر معادل ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان اسفراین در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha