۱۰ درصد نانوایی‌های لواشی در آذربایجان غربی روز عاشورا دایر است

ارومیه - ایرنا - رییس اتحادیه نانوایان آذربایجان غربی گفت: در روز عاشورا ۱۰ درصد لواش پزی‌ها در استان فعالیت دارند و باقی نانوایی‌ها تعطیل هستند.

جواد نجفیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت مصرف نان روغنی و سنگک در مراسم نذری این دسته از نانوایی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا فعال هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت همه نانوایی‌ها در این ۲ روز به صورت هوشمند رصد می‌شود، اظهار کرد: پخت نان در روز تاسوعا انجام می‌شود و ۷۰ درصد لواش پزی‌ها در این روز دایر هستند.

نجفیان با بیان اینکه یک هزار و ۳۲۴ نانوایی از مجموع بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نانوایی استان در ارومیه فعال است، ادامه داد: کنترل این واحدها در ۲ روز تعطیل یاد شده از طریق سامانه نانینو انجام می‌شود و متخلفان به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای تامین نان مورد نیاز شهروندان برای پحش احسان و نذورات اندیشیده شده ‌است، گفت: افرادی که خواهان تهیه و پخش نان نذری هستند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها در این زمینه کسب اطلاع کنند.

رییس اتحادیه نانوایان آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورتی که فرد خیر خواهان پخش نان در نانوایی است باید با مراجعه به فرمانداری و فعال سازی کارت بانکی در سامانه کسب و کار ضمن هماهنگی با نانوایی این اقدام از طریق کارت نانوا انجام دهد.

نجفیان یادآور شد: در صورتی که فرد خیر خواهان ارائه نان به مساجد است مجدد باید در سامانه کسب کار این اقدام ثبت و مراحل لازم را طی کند که در این صورت آرد لازم از طریق اداره غله تامین و در اختیار نانوایی با تعداد مشخص قرار می‌گیرد البته در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha