معاون فرماندار: مردم ارومیه عاشورایی بودن خود را نشان داده‌اند

ارومیه - ایرنا - معاون امنیتی و سیاسی فرماندار ارومیه گفت: مردم ارومیه امروز با برگزاری هر چه بهتر مراسم و آیین‌های دهم محرم، عاشورایی بودن خود را به دنیا نشان دادند.

جعفر ظرف فروش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت ایام ماه محرم به ویژه عاشورای حسینی اظهار کرد: مردم ارومیه امروز با حضور در آیین‌های سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند که خود را عاشورایی می‌دانند و ادامه دهنده فرهنگ عاشورایی در این شهر هستند.

وی با اشاره به نیکوکاری و احسان مردم ارومیه در روز عاشورا اضافه کرد: مردم ارومیه در ‌این روز با اهدای اقلام مذهبی و با توزیع نذری، خلوص نیت و وفاداری خود را به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) نشان می‌دهند.

وی به برپایی آیین های مختلف در سوگواری حسینی در ارومیه اظهار کرد: اجرای مراسم‌ سینه‌زنی، زنجیرزنی، شاه‌حسین گویان، مرثیه خوانی، تعزیه خوانی و اجرای شبیه خوانی روز عاشورا از جمله آیین‌هایی است که امروز در ارومیه در حال برگزاری است.

به گفته معاون فرماندار ارومیه، امروز به ۱۶۰ هیات مجوز داده شده که در کنار آن ۲۵ ایستگاه صلواتی و ۱۴ ایستگاه فروش اقلام محرم نیز با مجوز فرمانداری ارومیه برپا شده‌است.

ظرف‌فروش با اشاره به برپایی ایستگاه‌های نذری و صلواتی در ارومیه افزود: با پربایی چنین جایگاه‌هایی آماده میزبانی ۵۰۰ هزار زائر اربعین در ارومیه می‌شویم تا بتوانند در کمال امنیت، آرامش و شور مذهبی از استان آذربایجان‌غربی و ارومیه از طریق مرز تمرچین گذر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha