هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

اصفهان- ایرنا- مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز شنبه کیفیت هوای مرکز این استان را برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام کرد.

براساس اعلام این مرکز، میانگین شاخص کیفیت هوا با ثبت عدد ۱۱۷ بر مدار نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است، بر این اساس، کیفیت هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد، ۱۲۱ (AQI) ،خیابان رودکی ۹۸، خیابان استانداری ۸۷ و در بزرگراه شهید خرازی ۱۵۹( AQI) ثبت شد که هوا در بزرگراه شهید خرازی ناسالم برای عموم مردم است.

کلان‌شهر اصفهان از ابتدای مرداد ماه تا به امروز تنها ۲ روز هوای سالم داشته است و در این ۲ روز نیز کیفیت هوا با ثبت میانگین ۹۶ و ۹۸ ( AQI) در مرز هوای سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در سایر ایستگاه های سنجش واقع در شهرهای شاهین شهر، مبارکه و سگزی در وضعیت سالم و در قهجاورستان با ثبت ۱۲۱ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ‌های قراردادی برای هر گروه وضعیت هوا نشان داده شده است.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۲۸ شهرستان و حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۶۰ درصد از آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

این استان در سال‌های اخیر از کم‌آبی و خیزش گرد و خاک در اثر خشک شدن زآینده‌رود و تالاب گاوخونی رنج می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha