۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85183910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات دهها هزار معلم در کره جنوبی

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85183910
تظاهرات دهها هزار معلم در کره جنوبی

تهران- ایرنا- در پی خودکشی یکی معلم در کره جنوبی، امروز شنبه ده ها هزار نفر از معلمان در مرکز شهر سئول تظاهرات گسترده ای را برگزار کردند و خواستار عادی سازی آموزش عمومی شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، بنابر اعلام پلیس دست کم ۲۱ هزار نفر در این تظاهرات حضور داشته اند، این در حالیست که برگزار کنندگان این راهپیمایی شمار معلمان معترضان را بیش از ۳۰ هزار تن اعلام کرده اند.

این اعتراض پس از آن صورت گرفت که هفه گذشته یک معلم زن ۲۳ ساله که مسئول کلاس اولی ها به دنبال شکایت یکی از والدین دانش اموزی تحت استرس و شرایط ناپایداری روحی قرار گرفت و در نتیجه آن به جان خود خاتمه داد.

مدرسه ای که این معلم در آن مشغول کار بود، اتهامات مطرح شده را رد می کند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با پوشیدن لباس سیاه، با این معلم جوان ابراز همدردی و خواستار اتخاذ اقدامانی برای صیانت از حقوق معلمان شدند.

در اوایل هفته جاری، دولت و حزب حاکم کره جنوبی اقداماتی را با هدف بازنگری قانونی با هدف حمایت از حقوق معلمان و افزایش اقتدار آنها در کلاس های اتخاذ کرده است.

این تصمیم در پی دستور رئیس جمهور یون سوک یول برای ابلاغ دستورالعمل های جامع برای رسیدگی به تضییع حقوق معلمان اتخاذ شد ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha