باران به اردبیل لطافت دوباره داد

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبر: 85184246
باران به اردبیل لطافت دوباره داد

اردبیل - ایرنا - پس از سپری شدن چند روز گرم تابستانی نزول قطرات باران به آسمان اردبیل لطافتی دوباره بخشید ، گرد و غبار را فرونشاند و با کاستن دمای هوای این استان گردشگرپذیر، گردشگران و مسافران را غافلگیر کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، طی امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) جو استان دستخوش تغییرات جوی شده و آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بیشتر ساعات حاکم خواهد شد.

با کاهش دمای هوا در برخی مناطق استان اردبیل بارش باران به صورت رگبار ادامه خواهد یافت ، اغلب این ناپایداری‌ها برای مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

هم‌اکنون هوای اردبیل بارانی، نیمه‌ابری تا ابری و همراه با وزش باد و کمی مه‌آلود بوده و سرعت باد به ۲۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

تا بعد از ظهر امروز بارش خفیف باران در بیشتر مناطق استان اردبیل ادامه خواهد داشت ، فردا به تدریج از تراکم ابرها کاسته شده و آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق حاکم خواهد بود و بارش باران خفیف نیز دور از انتظار نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، خنکی هوا تا سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت اما در روزهای پایانی هفته به ویژه جمعه (۱۳ مرداد) ساکنان اردبیل به علت نفوذ پرارتفاع جنب حاره‌ای در استان هوای بسیار گرم را تجربه خواهند کرد.

خنک شدن هوا و ترنم باران بر جلوه‌های گردشگرپذیر مناطق پربازدید اردبیل از جمله دریاچه شورابیل افزوده است و با وجود اینکه مسافران و گردشگران مستقر در چادرهای مسافرتی در حاشیه این تفرجگاه از کاهش دما و باران خفیف غافلگیر شده‌اند اما صبحی دلپذیر را در چشم‌انداز شورابیل به تماشا نشسته‌اند.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha