۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85184398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: خور گناوه ایمن‌سازی شود

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85184398
فرماندار: خور گناوه ایمن‌سازی شود

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: باتوجه به تراکم شناورها در خور فعلی (آبراه دریایی) این بندر، جهت پیشگیری از خسارت حوادث بخصوص آتش‌سوزی نیاز است ایمن‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: اگرچه وجود تجهیزات و آتش خوارهای اداره بندر و دریانوردی کمک شایانی در زمان حوادث می‌کند اما در بخشی از حریم خور امکان امدادرسانی وجود ندارد و نیاز به ایمن سازی و امکانات بیشتر دارد.

وی افزود: استقرار تجهیزات و امکانات بیشتر برای مهار حریق در خور گناوه ضروری است تا در صورتی که مشکلی پیش آمد با سرعت عمل از سرایت آتش جلوگیری شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: نصب و تعبیه شیرهای آبرسانی (هیدرانت) در حاشیه حوضچه و روبروی پارک خور یکی از نیازها در این راستا است که انتظار داریم در این خصوص طراحی‌های لازم صورت گیرد.

صفری عنوان کرد: با نصب تاسیسات و شیرآلات آبرسانی که از آب دریا می‌توان بهره گرفت، می‌تواند راهکاری برای مهار و پیشگیری در هنگام آتش‌سوزی در خور این بندر باشد.

وی ادامه داد: پاکسازی خور این بندر باتوجه به گردشگرپذیربودن آن ضرورت دارد که در این زمینه تدابیر لازم با مشارکت و همکاری تعاوانی لنجداران و شهرداری اندیشیده شود.

صفری یادآور شد: لایروبی خور فعلی این بندر نیز که در دست پیگیری توسط اداره بندر ودریانوردی است ضرورت دارد که امیدوارم هرچه زودتر انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: شناورهای مغروق و فرسوده بلاصاحب در خور (آبراه دریایی) گناوه هرچه زودتر جمع آوری شوند تا در زمان بحران و حوادث مشکلی بوجود نیاید.

وی افزود: پهلوگیری شناورهای باری در کنار قایق‌های صیادان مشکلاتی برای این قشر ایجاد کرده است که باید با ارایه راهکاری، حل و فصل شود.

فرماندار: خور گناوه ایمن‌سازی شود

وی بیان کرد: باتوجه به اجرایی شدن طرح توسعه بندرگناوه، چشم انداز بسیار خوبی برای آینده این شهرستان پیش بینی شده است.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه حمل مصالح توسط وسائط نقلیه سنگین برای تخلیه در محل پروژه از داخل شهر می‌گذرد و مشکلاتی ایجاد می کند، لازم است پیمانکار شرکت در قالب تعهدات مسئولیت های اجتماعی، احداث یک جاده دسترسی برون شهری و نصب پل موقت بر روی دره در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: پیمانکار شرکت طرح توسعه بندرگناوه برای بکارگیری نیرو، هماهنگی با فرمانداری داشته باشد.

صفری تصریح کرد: لایروبی خور بندرریگ به کندی انجام می‌شود که باید سرعت به آن داده شود.

بندرگناوه از بنادر فعال در امر تجارت و دارای بیشترین شناور باری به میزان ۵۴۰ فروند فعال در استان بوشهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha