خراسان جنوبی پیشگام واگذاری زمین برای جوانی جمعیت است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو اولین استان‌هاست که زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر آن در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در نشست ائمه جمعه استان با استاندار خراسان جنوبی افزود: واگذاری و تخصیص زمین در بسیاری از شهرستان‌های استان شروع شده و در شهر بیرجند نیز به لحاظ محدودیت زمین هنوز نهایی نشده است که به زودی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال اجرایی شدن است که شامل مشاوره‌های رایگان، تسهیلات ازدواج، مسکن حتی برای جوانان مجرد، زایمان طبیعی و رایگان در بیمارستان‌های دولتی، آزمایش‌های رایگان برای دوران بارداری، پرداخت تسهیلات تا فرزند چهارم و خدمات ویژه به خانواده‌های دو قلو و سه قلو می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به این امتیازات انتظار است اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی جدی گرفته شود تا با پیری جمعیت مواجه نشویم که عواقب خوبی برای جامعه ندارد.

وی یادآور شد: برخی کشورهای درگیر با پیری و سالمندی جمعیت مجبور هستند نیروی امنیتی و کارگری را از کشورهای دیگر وارد کنند.

طالبی اضافه کرد: ۲ رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش رو است لذا در حوزه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات مسئولیت داریم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: با تدابیر دولت سیزدهم مشکلات اقتصادی رفع می‌شود و امید است که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نظام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، منطقه‌ای، ملی، استانی و محله‌ای توفیقات زیادی داشته که باید به نحو مطلوب برای مردم تبیین شود تا امیدآفرینی مد نظر مقام معظم رهبری را شاهد باشیم و از این طریق انتخابات پرشور رقم بخورد.

خراسان جنوبی پیشگام واگذاری زمین برای جوانی جمعیت است

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های دشمن در جنگ ترکیبی موضوع حجاب است افزود: دشمن به دنبال فرصتی برای بهره‌برداری حداکثری بود که از سال گذشته این زمینه را فراهم کرد.

طالبی گفت: بعد از حوادث سال گذشته فرصتی پیش آمد که موضوع کشف حجاب شروع شود و از امپراطوری رسانه‌ای هم نهایت بهره‌برداری را انجام دادند لذا هجمه و حمله مستقیم به اعتقادات مسلمانان به ویژه شیعیان در دستور کار است.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز کشف حجاب را حرام سیاسی و شرعی اعلام کردند اما تبیین فرمودند که نقشه دشمن است و افرادی که به این موضوعات دامن می‌زنند اگر از پشت صحنه‌ها آگاه شوند قطعا در اعمال و رفتار تجدیدنظر خواهند داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد قرارگاه عفاف و حجاب استان بعد از جریانات سال گذشته عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی فقط شهر بیرجند با موضوع حجاب درگیر بوده و اکنون به حداقل رسیده است.

وی گفت: لذا در تمامی حوزه‌ها مسئولیت سازی و برنامه ریزی انجام شد که بر این اساس موضوعات دنبال می‌شود و ائمه جمعه هم توجه خوبی به موضوع عفاف و حجاب داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha