۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85184762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ به هفت هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان اظهار کرد: در زمینه توسعه اشتغال در استان بوشهر گام‌های خوبی برداشته شده و طرح‌های مهمی برای اشتغال‌زایی در دستور کار است.

وی با اشاره به ایجاد ۳۱ هزار فرصت اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر افزود: این استان در میزان سرمایه‌گذاری ارزی پارسال رتبه نخست و در سرمایه‌گذاری ریالی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای نخستین بار آزمون استخدامی جذب نیروهای صنایع و واحدهای مختلف وابسته به وزارت نفت در بوشهر برگزار می‌شود و در این زمینه ۸۵۷ نفر پس از گذراندن مراحل مختلف گزینشی، به استخدام مجتمع‌های پتروشیمی در می‌آیند.

محمدی‌زاده ادامه داد: همچنین امسال ۹۰۰ نفر در دستگاه‌های دولتی استان بوشهر استخدام می‌شوند که اکنون در حال گذراندن فرآیند استخدام هستند.

سرعت بخشی در روند پرداخت وام ازدواج

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات وام ازدواج به ۶ هزار زوج جوان در استان بوشهر گفت: سرعت بخشی در روند پرداخت وام ازدواج از دیگر رویکردهای مهم استان در سال جاری است.

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان بوشهر

استاندار بوشهر مبلغ وام ازدواج را یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اضافه کرد: وام ازدواج به زوجین زیر ۲۵ سال، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و فرزندان ایثارگر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: آمار ازدواج در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که طلاق با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

وی گفت: با الحاق ۲ هزار هکتار زمین به محدوده ۴۰ شهر استان بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین مسکونی تامین می‌شود و به این صورت مشکل زمین در شهرها و روستاهای استان حل شده است.

محمدی‌زاده یادآور شد: در همین ارتباط در اراضی جدید شهر بوشهر هر قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۴۰ مترمربع به یک متقاضی برای ساخت واحد مسکونی ۲ طبقه واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: با افزایش ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر بوشهر و واگذاری به واجدان شرایط در قالب شهرک آفتاب، مشکل زمین در این شبه جزیره حل شده است.

ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی درقالب نهضت ملی مسکن

وی با اشاره به آغاز ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن گفت: در شهر بوشهر مشکل زمین مسکونی برطرف و به اندازه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک نیایش بوشهر زمین آزاد شده و با تغییر کاربری این زمین‌ها به صورت سه طبقه در قالب مجتمع های ۱۲ واحدی ساخته و به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: همزمان با هفته دولت امسال، سه هزار قطعه زمین در شهرها و به همین میزان در روستاها به واجدان شرایط برای ساخت مسکن واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده طرح خود مالکی را یکی دیگر از برنامه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: در این طرح افرادی که دارای ساختمان فرسوده و یا اراضی مسکونی هستند می‌توانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن در دریافت وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد و تخفیف صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha