بیش از چهار هزار پرونده برای واحدهای اقتصادی متخلف در گیلان تشکیل شد

رشت- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۵ واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفت که برای چهار هزار و ۶۰۷ واحد به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال پرونده تعزیری تشکیل شد.

علیرضا حسینیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم‌های ویژه بازرسی به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و عصر، نانوایی های استان را مورد نظارت قرار می‌دهند که طی چهار ماه گذشته در مرکز و سایر شهرستان‌ها ۶ هزار و ۵۰ واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد برای هزار و ۳۸۱ واحد نانوایی به ارزش ۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال پرونده تعزیری تشکیل شد که عمده تخلفات مورد اعتراض جامعه کم فروشی و عدم رعایت کیفیت نان بود.

وی افزود: همچنین با هدف نظارت از مبدا، بازرسان مقیم در مراکز کشتارگاه های دام و طیور استان استقرار یافته و به منظور رصد پایش مرغ از حلقه تولید تا مصرف از طریق سامانه های نظارتی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در گروه مواد غذایی پروتئینی از اقلام اساسی سبد خانوار نیز با اجرای طرح نظارتی گوشت و مرغ در استان از ابتدای سال جاری از چهار هزار و ۴۴۵ واحد عرضه مواد پروتئینی (گوشت مرغ و ماهی) بازرسی بعمل آمد و ۴۹۱ پرونده تعزیری به ارزش ۳۲۸ میلیارد ریال تشکیل شد که با توجه به قانون انتزاع نظارت بر این حوزه به عهده جهاد کشاورزی بوده نظارت انجامی بر اساس حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین ،از اجرای طرح نظارتی اقلام ویژه بازگشایی مدارس با قیمت گذاری پوشاک مدارس و و نظارت در سطح عرضه با هدف کنترل بازار و با همکاری تعزیرات حکومتی و آموزش و پروش استان در فازهای قیمت گذاری و نظارت بر سطح عرضه نیز خبر داد.

حسینیان تاکید کرد: با توجه به کشاورزی بودن اقتصاد استان گیلان طرح نظارتی بازدید از کارخانجات تبدیلی شلتوک نیز در دستور کار آتی این معاونت قرار گرفته که با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی در ۲ مرحله قیمت گذاری و نظارت در سطح تولید انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به الزامات اخذ شناسه کالا توسط کلیه واحدهای تولیدی و واردکنندگان ۹۰۷ شرکت استان اقدام به اخذ کد نقش در سامانه جامع تجارت کرده اند که از شروع طرح تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد کالا دارای شناسه کالا تولید شده است و مصرف کنندگان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری محصول، اصالت کالای مصرفی را استعلام کنند.

وی گفت: در بخش پاسخگویی به شکایات و گزارشات مردمی هم که از اولویت های بازرسی این حوزه است روزانه ۲۱ تیم به بازرسی این حوزه تخصیص یافته ( ۶ تیم مرکز و مابقی شهرستان های تابعه) و از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۹۰۱ گزارش مردمی مورد بررسی قرار گرفت که ۵۵۹ مورد بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال پرونده تعزیری تشکیل شد.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشات مردمی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir، سامانه تلفن ۱۲۴، به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha