۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85185043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸
کد خبر: 85185043
اجرای ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۲۱ یادمان شهدای گمنام در استان در دست اجراست که ۱۲ مورد با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال تا هفته دفاع مقدس تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ غلامرضا فلاحی روز یکشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع ۶۷ یادمان شهدای گمنام در استان داریم که تاکنون ۴۲ نقطه تکمیل شده، ۲۱ نقطه در حال احداث است و چهار نقطه هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: از محل متمم سفر اول رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد ریال ( ۱۵۰ میلیارد ریال ملی و ۵۰ میلیارد ریال استانی) برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان اختصاص یافته که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۵ میلیاردریال اعتبار استانی تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل یادمان شهدای گمنام در استان نیازمند حمایت مالی استانداری هستیم، البته از ظرفیت‌های مردمی و خیرین هم در تکمیل این المان‌ها استفاده می‌کنیم.

فلاحی با اشاره به اینکه سهمیه سالانه ما تولید ۶۰ عنوان کتاب است، بیان کرد: پارسال ۶۳ عنوان کتاب در استان تولید شد که اقدام سنگین و بزرگی بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۲ نویسنده در زمینه انتشار کتب دفاع مقدس با مجموعه ما همکاری دارند، در کنار کتب مکتوب، سالانه ۳۰ کتب صوتی نیز در استان منتشر می‌شود.

فلاحی عنوان کرد: برای چاپ و انتشار ۶۰ عنوان کتاب در سال به ۳۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار نیاز داریم که در این زمینه نیازمند حمایت مالی از سوی استانداری هستیم.

وی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای مدت سه سال خبرداد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال تزریق شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که از محل اعتبارات استانی و توازن هم مبلغی هم برای تکمیل این طرح اختصاص یابد.

اجرای ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی

فلاحی خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس شد و گفت: در سفر اول رییس جمهور ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر موزه استکبارستیزی طبس و موزه و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاحی اظهار داشت: در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰، ۱۵ میلیارد ریال برای سه سال مصوب شده که تاکنون پنج میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته و مابقی تخصیص نیافته است.

شهردار بیرجند هم گفت: برای تکمیل یادمان شهدای گمنام در پارک پرفسور معتمدنژاد در بلوار شعبانیه به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مهدی بهترین افزود: باید اعتبار این طرح به صورت کامل تخصیص یابد تا در سال جاری به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha