یک‌هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های دلیجان جذب شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار در مدت یک سال اخیر برای برای بهسازی و ارتقای رویه آسفالت راه‌های شهرستان دلیجان جذب شد.

«مهرداد جهانی» روز چهارشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اهمیت ویژه راه‌های شهرستان دلیجان و قرار گرفتن این شهرستان در شاهراه شمال به جنوب کشور و در هر شبانه روز ثبت تردد ۵۰ تا ۷۰ درصدی عبور و مرور ناوگان سنگین حمل و نقل کالا از این شهرستان، با پیگیری‌های انجام شده اعتبار قابل توجهی برای بهسازی خرابی راه‌ها جذب شده‌ است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات تاکنون هزینه شده و ۶۰ درصد دیگر آن نیز در دست اقدام‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ قرارداد برای اجرای لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت جاده «دلیجان-سلفچگان» و «دلیجان-اصفهان» به ترتیب به ارزش ۴۰۰ و ۸۳۰ میلیارد ریال منعقد شده و اکنون پیمانکار مربوطه مشغول اجرای این طرح‌ها است.

جهانی یاد آور شد: پنج کیلومتر طرح ماسه آسفالت در محور «نراق- مشهداردهال» پایان سال گذشته اجرا شده بود که اکنون اجرای روکش آسفالت این جاده با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قرارداد دیگری نیز در ادامه این مسیر به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال با پیمانکار بخش خصوصی منعقد شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت سطحی نیز در جاده «دلیجان-نراق» با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال تیرماه امسال انجام شده‌ است.

جهانی اظهار کرد: نصب حفاظ میانی بتنی در جاده «دلیجان-محلات»، رفع یک نقطه پرتصادف در کیلومتر ۲۵ جاده «دلیجان-اصفهان»، تعریض جاده و ساخت راه دسترسی ایست و بازرسی دلیجان در جاده دلیجان-اصفهان، ساماندهی و کانالیزه کردن محدوده پلیس راه دلیجان-اصفهان و رفع خرابی و تعمیر روشنایی طولی در جاده دلیجان-سلفچگان، دلیجان-اصفهان و کمربندی شهر دلیجان از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

وی ادامه داد: ترانشه برداری و ایمن سازی جاده نراق- مشهداردهال، آسفالت جاده روستایی نراق-بی بی زبیده خاتون، تعریض پل خاوه در جاده نراق-مشهدارهال، ساخت یک دستگاه پل در جاده دلیجان-سلفچگان، رفع ۲ نقطه پرتگاهی در کیلومتر ۲۴ و ۲۶ جاده دلیجان-اصفهان از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء کیفیت راه‌های شهرستان دلیجان در یکسال اخیر بوده‌ است.

در هر شبانه روز به صورت میانگین بیش از ۱۷ هزار تردد در جاده‌های مواصلاتی شهرستان دلیجان ثبت می‌شود که در برخی اوقات سهم تردد خودروهای سنگین در این راه‌ها از ۷۰ درصد نیز عبور می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha