۹ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85185245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲ فقره آتش‌سوزی در دهه اول محرم در استان یزد مهار شد

یزد- ایرنا- معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از مهار ۶۲ مورد آتش سوزی و ۷۲ فقره حادثه طی ۱۰ روز اول محرم در سطح این استان خبر داد.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی این سازمان "محمد باقری میدانی" افزود: در این مدت، ۶۲ مورد حریق شامل سه حریق منزل، یک مورد مغازه، یک آتش سوزی اقامتگاه سنتی در بافت قدیم، پنج مورد خودرو ، ۹ حریق درختان فضای سبز و ۴۳ آتش سوزی سایر موارد ثبت شد.

به گفته وی همچنین در همین مدت ۷۲ مورد حادثه از قبیل اتصالی برق، محبوس شدگی خودرو و آسانسور، گیرافتادن عضو و رفع مزاحمت ونجات حیوانات ثبت شد.

وی اضافه کرد: آتش نشانان یزد در دهه اول محرم تأمین ایمنی عزاداران را در نقاط مختلف شهر بر عهده داشتند و با حضور و استقرار در نقاط پر ازدحام شهر، تأمین ایمنی شهروندان را متقبل شدند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: با فرارسیدن روزهای پایانی دهه اول ماه محرم و با توجه به اینکه در این روزها هیات ها و دسته های عزاداری، از ساعات ابتدایی روز برای حضور در مجالس روضه خوانی سرور سالار شهیدان به منظور عزاداری در معابر سطح شهر تردد می نمایند، تمامی آتش نشانان شهر یزد (ایستگاه های ۱۳ گانه آتش نشانی) در سطح شهر به حالت آماده باش کامل بودند.

وی تصریح کرد: ایستگاه هایی که در محدوده خود ، اماکن مذهبی بزرگ و معتبر مانند حسینیه، شبستان، مهدیه و... داشتند، یک گروه از نیروهای عملیاتی در نزدیکی این نقاط مستقر بودند و در ساعات میانی روز نیز آتش نشانان در محل میادین و خیابان هایی که دسته های عزاداری در آن ها تردد دارند، استقرار داشتند.

وی ادامه داد: آتش نشانان از شامگاه ۲۸ تیرماه تا پایان شامگاه ۶ مرداد ماه (مصادف با شام غریبان سیدالشهدا(ع)) استقرار ویژه داشتند و در ایام فوق ۳۸ نفر از عوامل آتش نشان به همراه ۱۹ دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی در ۸ نقطه پر خطر شهر به صورت روزانه مستقر شده و با افتخار، در تامین ایمنی این ایام کوشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha