مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - مسابقات شطرنج قهرمانی کشور رده‌های سنی زیر ۱۰ سال و زیر ۱۶ سال در بخش پسران به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی شطرنج در ۲ رده سنی زیر ۱۰ سال و زیر ۱۶ سال کشور، از روز گذشته در سالن آکادمی قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه آغاز شده است.

داریوش کرمی افزود: در این دوره از مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارد ۱۵۰ شطرنج باز از همه استان های کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه این رقابت ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت یادآور شد: در این مسابقات ۱۰ نفر نیز از استان کرمانشاه حضور دارند که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با رقبای خود رقبات خواهند داشت.

مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در کرمانشاه آغاز شد

رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه ادامه داد: در پایان این مسابقات در مجموع از هر رده سنی ۶ نفر به اردوی تیم ملی که پس از پایان این رقابت ها برگزار خواهد شد دعوت خواهند شد که در نهایت در هر رده ۲ نفر عازم مسابقات خواهند شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه شطرنج بازهای بسیار با استعدادی به ویژه در رده های پایه وجود دارد که در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

کرمی یادآور شد: هم اکنون از این استان در رده های زیر هشت سال پارسا آزموده و نویان حیدریان و در رده زیر ۲۰ سال محمد ملک زاده از این استان عضور تیم ملی هستند.

به گفته وی هم اینک بیش از ۶۰۰ نفر در رشته شطرنج در این استان به صورت سازمان یافته فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha