کاهش قابل توجه پینگ بازی‌های پرطرفدار آنلاین

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش قابل توجه پینگ تعدادی از بازی‌های پرطرفدار گیمرهای ایرانی خبر داد و گفت: این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد جعفرپور» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش قابل توجه پینگ تعدادی از بازی‌های پرطرفدار گیمرهای ایرانی خبر داد.

به گفته وی این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته است که به عنوان «هاب» بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شود.

بدین ترتیب بازی‌های پرطرفداری چون فیفا، فورتنایت و کال آو دیوتی با پکت لاس کمتر از نیم و کاهش پینگ حداقل ۲۰ میلی ثانیه پس از سال‌ها در دسترس گیمرهای ایرانی قرار گرفته است که این اتفاق تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری گیمرهای داخلی دارد.

کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای آنلاین یکی از وعده‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شمار می‌رود که در گذشته نیز با راه‌اندازی ابزار رادار گیم، بسیاری از بازی‌های پرطرفدار با کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است.

بنا به اعلام وزارت ارتباطات برنامه های دیگری در بهبود دسترسی کاربران ایرانی به گیم‌ها و بازی‌های آنلاین در دست اقدام است.

در سال‌های گذشته جامعه بزرگ گیمرهای داخلی نسبت به دسترسی و تجربه نامناسب کاربری خود در بازی‌های آنلاین همواره گلایه داشتند که با اقدام صورت گرفته در دو سال گذشته، رضایت نسبی آنان جلب شده است.

بازی های آنلاین جزو حساس‌ترین سرویس‌ها نسبت به پارامترهای کیفی شبکه هستند که کیفیت بازی آن با کاهش میزان پینگ و پکت لاس رابطه مستقیمی دارد. «پینگ» به مدت زمان رفت و آمد داده در شبکه گفته می‌شود و «پکت لاس» به میزانی از بسته‌های داده می‌گویند که هنگام جابه جایی در شبکه به مقصد نمی‌رسند. پینگ و پکت لاس هر دو از شاخص‌های اصلی کیفیت شبکه هستند که هرچه میزان آن کمتر باشد، کیفیت شبکه نیز بهتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha