«نگین رئوفی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه اظهار کرد: جابه جایی این هواپیما با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی انجام شده بود که مدتی نیز به عنوان رستوران و کافی شاپ پذیرای گردشگرانی بوده که برای دیدن غروب زیبای کیش به بخش جنوب غربی جزیره می روند.
وی ادامه داد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای ایجاد شده، این جاذبه گردشگری که متعلق به شرکت کیش ایر است به حال خود رها شد و هم اکنون وضعیت مناسبی ندارد.
رییس اداره توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به اینکه « هم اکنون وضعیت نامناسب این هواپیما چهره ناشایستی به آن منطقه بخشیده و احتمال ریزش بدنه فرسوده خطری برای گردشگران محسوب میشود، آیا اقدامی برای اصلاح یا جمع آوری آن خواهد شد؟» گفت: این طرح هم اکنون جاذبه گردشگری خود را از دست داده است؛ مکاتبات لازم برای جمع آوری این هواپیمای ۵۷ تنی با کیش ایر انجام شده است.
وی اضافه کرد: این هواپیما نه تنها جاذبه گردشگری خود را از دست داده بلکه هزینه جابه جایی بالایی نیز دارد.
«رئوفی» گفت: به هرحال شرکت کیش ایر باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این هواپیما و انتقال آن از خط ساحلی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، این هواپیما با وزن ۵۷ تن از ۲۹ بهمن سال ۸۹ پس از آخرین پرواز از تهران به مقصد کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و تا اسفند ۱۳۹۴ در فرودگاه بین المللی کیش نگهداری میشد.
جابه جایی این هواپیما با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی سه روز به طول انجامید؛ در این سه روز یک دستگاه کشنده، هواپیمای توپولف به طول ۴۲ و عرض ۳۸ متر را در یک مسیر ۱۴ کیلومتری از فرودگاه کیش تا ساحل کشتی یونانی جابه جا کرد.
این طرح هم اکنون وضعیت نامناسبی دارد و نه تنها جاذبه گردشگری خود را از دست داده بلکه چهره ناشایستی نیز به خط ساحلی آن منطقه بخشیده است.
نظر شما