۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۵۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85186154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شویگو ادعا کرد : ارتش اوکراین در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نیرو از دست داد

تهران- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه مدعی شد که ارتش اوکراین در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ نیرو و ۲ هزار و ۲۰۰ فقره از تجهیزات نظامی از جمله ۱۰ تانک لئوپارد را از دست داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، شویگو دوشنبه در تماسی ویدویویی با فرماندهان نظامی روسیه اعلام کرد: در این مدت اوکراین ۱۱ خودروی نفربر برادلی آمریکایی، ۴۰ سامانه توپخانه M۷۷۷ ساخت آمریکا و ۵۰ توپخانه خودکششی را که از انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و لهستان دریافت کرده بودند، از دست دادند.

وی همچنین از پرسنل ارتش روسیه به دلیل مشارکت در عملیات نظامی ویژه در اوکراین تشکر کرد.

اوکراین از حدود یک ماه پیش ضدحمله خود علیه نیروهای روسیه را آغاز کرد اما ارتش این کشور اذعان کرد که در تلاش‌های خود ناموفق بوده است.

شویگو ۲۰ روز پیش گفت که تلفات ارتش اوکراین از آغاز ضدحمله از ۲۶ هزار نفر عبور کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای اوکراین در هیچ یک از حوزه‌های عملیات موفقیتی کسب نکرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو و تقویت حضور غرب در نزدیکی مرزهای مشترکش با اوکراین، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی و جنگ تغییر یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha