۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85186161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی خواستار دریافت موشک‌های دوربرد شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۹
کد خبر: 85186161
زلنسکی خواستار دریافت موشک‌های دوربرد شد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که ارتش این کشور برای مقابله با روسیه به موشک‌های دوربرد نیاز دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «اوکراین اینفورم»، زلنسکی دوشنبه شب در پیامی ویدیویی تاکید کرد: ارتش ما برای تامین امنیت شهرها و حفاظت از زندگی عادی اوکراینی‌ها و کودکانمان به تسلیحات دوربرد و برای شکست دادن تروریست‌ها به ابزارهای کافی نیاز دارد.

وی افزود: ما باید با هم اقدام کنیم. تحریم‌ها علیه ترور باید افزایش قابل توجهی پیدا کند. باید کانال‌های انتقال قطعات حیاتی برای تولید موشک به روسیه محدود شود.

زلنسکی اظهار کرد: باید عزمی برای ارسال تسلیحات مدرن ضروری مانند موشک‌های دوربرد به اوکراین وجود داشته باشد تا بتوانیم تهدید تروریستی روسیه علیه مردم و کودکانمان را از بین ببریم.

زلنسکی هفته پیش نیز گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به یک «سپر هوایی تمام عیار» نیاز دارد.

وی در پیامی ویدیویی در تلگرام تصاویری از خرابی‌های ساختمان‌ها پس از حملات موشکی روسیه را نشان داد و گفت که کشورش به سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد.

شرکای غربی اوکراین تا بیش از یک سال پس از آغاز جنگ از ارائه سامانه دفاعی به کی‌یف خودداری می‌کردند اما سرانجام در ماه آوریل سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت در اختیار این کشور قرار گرفت.

این سامانه قادر است موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای روسیه را سرنگون کند.

درخواست زلنسکی برای سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر در حالی است که اوکراین در ماه‌های اخیر غرب را تحت فشار قرار داده است تا جنگنده‌های اف-۱۶ در اختیار کی‌یف قرار دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکشنبه هفته گذشته گفت که ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین «چندین ماه» طول خواهد کشید زیرا این روند شامل آموزش و نگهداری نیز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha