۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85186335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۵ درصدی شرکت داوطلبان یزدی در آزمون سراسری

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85186335
کاهش ۲۵ درصدی شرکت داوطلبان یزدی در آزمون سراسری

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد از کاهش ۲۵ درصدی شرکت داوطلبان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در این استان در مقایسه با پارسال خبر داد و دلایل آن را تشریح کرد.

"محمد کاظم رحیمی نژاد" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به تغییرات ایجاد شده در آمار ثبت نام‌ها در آزمون امسال اشاره کرد و گفت: این آمار از ۲۰ هزار نفر سال گذشته به ۱۵ هزار نفر در سال جاری رسیده که دلایل مختلفی دارد.

وی یکی از دلایل این کاهش را تغییراتی ذکر کرد که در سیستم جذب دانش آموز برای دانشگاهها و تاکید بر سوابق تحصیلی آنها اعلام شده است.

وی اظهار داشت: سوابق تحصیلی موجب شد ۴۰ درصد افرادی که سطح نمرات پایینی داشتند در ازمون شرکت نکنند .

رحیمی نژاد، آمار دانش آموختگان امسال استان در سال چهارم را ۱۱ هزار نفر ذکر کرد و گفت: با این وجود باز هم چهار هزار نفر بیشتر از دانش آموختگان ما در کنکور امسال شرکت کردند .

وی ادامه داد: با وجود کاهش آمار شرکت کنندگان یزدی در آزمون سراسری امسال، این کاهش مشارکت در نسبت به کل کشور باز هم پایین‌تر بوده است و به استناد آمارهای غیر مستند در کشور ۳۵ درصد کاهش شرکت کننده داشتیم در حالی که در یزد ۲۵ درصد بوده است و این یعنی اینکه همچنان تمایل یزدی ها برای کنکور بیشتر از دانش آموزان سایر استانهاست.

وی در مورد دلیل دیگر کاهش آمار شرکت کنندگان یزدی در کنکور امسال هم گفت: راههای بهتری برای ورود به دانشگاه باز شده و بخشی از افرادی که پشت کنکور ماندند می توانند راحت تر وارد دانشگاه شوند؛ قبلا باید حتما از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند ولی الان وقتی دانشگاهها از طریق سوابق تحصیل دانشجو می پذیرند طبیعتا این افراد دیگر در ازمون شرکت نمی کنند و بخشی از این کاهش به فرایند پذیرش دانشجو بعلت سوابق تحصیلی بر می گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha