دولت آیت الله رئیسی اقتصاد ایران را در شرایط نامناسب تحویل گرفت

تبریز - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آیت الله رئیسی اقتصاد کشور را در شرایط نامناسب تحویل گرفت و زمان تحویل وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود.

«حجت الاسلام محمد باقری بنابی»، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع تحریم و ناکارآمدی های دولت روحانی موجب شده بود که وضعیت اقتصادی کشور آنچنان که باید باشد، نبود.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم به لحاظ شرایط حاکم بر کشور ناشی از تحریم و ناکارآمدی دولت گذشته، در صادرات نفتی و غیرنفتی عملا با مشکل مواجه شد و درآمدهای ارزی آن خوب نبود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت ۲ سال از روی کار آمدن دولت، تلاش شد تا وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان یابد.

حجت الاسلام باقری بنابی، ادامه داد: این مشکلات به تحریم و مدیران ناکارآمد دولت قبلی بر می گردد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی و ورود به پیمان‌های بین‌المللی از جمله «شانگهای» و تلاش برای عضویت در «بریکس»، یادآور شد: دولت با پیوستن به پیمان های بین المللی و فرامنطقه ای باید تلاش کند تا هم افزایی منطقه ای و بین المللی خود را گسترش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باید در آینده نتایج این پیمان ها را احساس کنند، گفت: برای اینکه نتایج این پیمان ها ملموس باشد و مردم سرسفره خود نتایج آن را ببینند باید هرچه سریعتر عقب ماندگی های گذشته جبران شود و کشورهای قدرتمند اقتصادی منطقه مانند روسیه و چین در کشور سرمایه گذاری کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی، ادامه داد: مدیران قوی فعال در دیپلماسی اقتصادی کشور و بدنه اقتصادی دولت باید تلاش کنند این پیمان ها به نتیجه برسد و در کشور سرمایه گذاری انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha