دولت سیزدهم کارنامه موفقی در حوزه درمان و توسعه زیرساخت‌های سلامت دارد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در زمینه کنترل کرونا ، تجهیزات پزشکی و راه اندازی مراکز درمانی و در مجموع در حوزه سلامت بسیار موفق عمل کرده است.

سید جلیل میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته با یادآوری اینکه تابستان ۱۴۰۰ وقتی حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد، اوج گیری کرونا در کشور شرایط نامطلوبی را رقم زده بود، اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا نه تنها سیستم بهداشت و درمان ایران بلکه جهان هم هیچ گونه آمادگی از لحاظ دانش فنی و زیر ساخت ها برای مقابله با این ویروس نداشتند و به همین دلیل در آن ایام شاهد موج های ابتلا به بیماری پیک ها و سویه های مختلف این بیماری بودیم.

وی با بیان اینکه مرگ و میرهای قابل توجهی در زمینه این ویروس در ایران و جهان رخ داد، افزود: دولت قبل برای مقابله با این بیماری، با وجود اینکه مورد حمایت جانبه قرار گرفت اما اراده‌ای برای مقابله جدی و کنترل آن نداشت.

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت قبل اظهار داشت: حتی در بین اعضای این ستاد همدلی و هم افزایی وجود نداشت به گونه ای که رییس جمهور و وزیر بهداشت هر کدام حرف خودشان می زدند یا وزیر کشور تصمیم دیگر می گرفت.

میرمحمدی ادامه داد: رییس دولت دوازدهم نه تنها برای واردات قابل توجه واکسن و مقابله با کرونا هیچ اقدامی نکرد، بلکه همه موضوعات را به تحریم ها گره می زد و همانند دیگر امور دولت، اراده جدی برای حل مشکل مردم نداشت .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: با شروع کار دولت سیزدهم نخستین اتفاقی که رخ داد، ایجاد یک فضای توأم با همدلی ، همفکری و همراهی در ستاد ملی کرونا بود و همه اعضا به صورت یکصدا پیگیر رفع مشکل شدند به طوری که بدون اینکه تحریمی رفع شود، شاهد ورود قابل توجه واکسن کرونا بودیم .

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در روزهای نخست که دولت سیزدهم تحویل گرفته شد، شاهد مرگ روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان به بودیم که با دیپلماسی شخص رییس جمهور، واکسیناسیون عمومی بسیار سریع در کشور رخ داد، همه بسیج شدند و دولت پای کار آمد و به کمک وزارت بهداشت این بیماری مهار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با دیپلماسی خوبی که در این دولت اتفاق افتاد و با همدلی بسیار خوب در ستاد ملی کرونا ، همراهی و همکاری همه دستگاههای دولت به خوبی توانست در این مدت کوتاه کرونا کنترل کند و با اقدامات پیشگیرانه آن را حل کرد و امروز مردم به زندگی عادی خود باز گشتند.

بهره برداری از ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی

میرمحمدی افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم را یادآور شد و گفت: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در این دولت قابل توجه است و افزون بر ۲ هزار مراکز بهداشتی و درمانی در کشور به بهره برداری رسیده و بسیاری مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی مجهز شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دیپلماسی بسیار خوب دولت سیزدهم بستر مناسبی را برای صادرات تجهیزات پزشکی تولید ایران فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه سفر آیت الله رئیسی به اندونزی، آمریکای لاتین و آفریقا دستاوردهای خوبی در حوزه دیپلماسی سلامت داشته است، خواستار توجه بیشتر وزارت امور خارجه و نیز وزارت میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری سلامت در کشور شد.

میرمحمدی گردشگری سلامت را یکی از موضوعات مغفول مانده نظام دانست و افزود: انتظار این است در دولت سیزدهم در حوزه گردشگری سلامت برنامه منسجمی اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارایه خدمات تشخیصی درمان به گردشگران، فراهم کردن زیر ساخت پذیرش این گروه از گردشگران، آموزش پزشکی، واردات و صادرات تجهیزات و تولید دارو از نقاط قوت نظام است که می توان با استفاده از آن ریل گذاری صحیحی در حوزه دیپلماسی سلامت داشت.

میرمحمدی از کشورهای آمریکای لاتین، آفریقایی، آسیایی میانه و حتی کشورهای حوزه عربی بسترهای بسیار مناسبی برای توسعه دیپلماسی سلامت یاد کرد و افزود: اگر در این زمینه در همه عرصه فعال شویم، ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha