۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85186800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۷۰۰ کردستانی در دهه اول محرم خون اهدا کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در دهه اول محرم (۲۸ تیر تا ۹ مردادماه جاری) ۲ هزار نفر به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه و هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از تعداد افرادی که موفق به اهدا خون شدند یک هزار و ۵۵۵ داوطلب مرد و ۱۴۴ نفر نیز زن بودند.

وی اضافه کرد: ۴۴۵ نفر از افراد مراجعه کننده برای اولین بار خون اهدا کردند، ۶۰۰ نفر هم از داوطلبان باسابقه و ۶۶۰ نیز سابقه اهدای مستمر خون داشتند.

مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: بعد از سه سال وقفه، فعالیت پایگاههای سیار انتقال خون استان نیز از سر گرفته شد و در طول روزهای آخر دهه اول محرم در بیجار و سریش‌آباد اقدام به خونگیری از داوطلبان کردند.

کریمیان افزود: ۶۰۰ نفر در چهار روز به پایگاه های سیار مراجعه و ۵۳۰ نفر خون اهدا کردند که ۴۷۰ نفر آنان مرد و ۲۴۷ نفر از داوطلبان هم از اهداکنندگان سابقه، ۷۳ نفر مستمر و ۲۰۵ نفر نیز برای بار اول خون اهدا کردند.

وی افزود: از کل مراجعه کنندگان ۲۲۱ نفر در بیجار و ۳۰۴ نفر در سریش آباد خون اهدا کردند.

۲۰ مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارائه می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha