وال استریت ژورنال: تعداد افراد نقص عضو شده در اوکراین به سطح جنگ جهانی اول رسیده است

تهران- ایرنا- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه، تعداد اوکراینی‌هایی که در اثر این جنگ نقص عضو شده‌اند به ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر رسیده که با مقیاس افراد نقص عضو شده در طول جنگ جهانی اول قابل مقایسه است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: با توجه به مدت زمان لازم برای ثبت‌نام بیماران پس از عمل جراحی، ممکن است تعداد واقعی افراد نقص عضو شده بیشتر باشد چرا که برخی از افراد پس از مجروح شدن، تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها تن به قطع کردن دست و پای خود نمی‌دهند.

این روزنامه با استناد به تخمین‌های بنیاد خیریه هوپ، خاطرنشان می‌کند که ۲۰۰ هزار نفر در طول جنگ اوکراین به شدت مجروح شده‌اند این در حالی که قطع عضو اغلب در حدود ۱۰ درصد از جراحات عمده ضرورت پیدا می‌کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، پروتزها ارزان نیستند و قیمت برخی از آنها به ۵۰ هزار یورو می‌رسد این در حالی است که مقامات اوکراینی فقط تا سقف ۲۰ هزار یورو کمک مالی به مجروحان پرداخت می‌کنند بنابراین بسیاری از غیرنظامیانی که بر اثر جراحت شدید ناچار از قطع عضو می‌شوند برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه هستند.

این روزنامه آمریکایی یادآور شده است که در طول جنگ جهانی اول، ۴۱ هزار انگلیسی و ۶۷ هزار آلمانی مجبور به قطع عضو شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha