استاندار: مشکلات حقوقی زمین تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب قم رفع شود

قم- ایرنا- استاندار قم با اشاره به آغاز مرحله نخست عملیات اجرایی خط انتقال ۲۱ کیلومتری پردیسان، گفت: اجرای طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در این استان باید شتاب بیشتری بگیرد و برای اینکه شبکه فاضلاب این شهر تکمیل و با وضعیت مطلوبی برسد لازم است تا مشکلات حقوقی زمین تصفیه‌خانه رفع شود تا طرح‌ها و پروژه‌های این بخش با قدرت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر قم، بیان داشت: شتاب‌بخشی و تکمیل پروژه‌های این بخش جزو اولویت‌ها و سیاست‌های مجموعه مدیریتی استان است.

وی با اشاره به اجرای عملیات بخشی از خط انتقال شبکه فاضلاب پردیسان، خاطرنشان کرد: برای اینکه شبکه فاضلاب این شهر تکمیل و با وضعیت مطلوبی برسد لازم است تا مشکلات حقوقی زمین تصفیه‌خانه رفع شود تا طرح‌ها و پروژه‌های این بخش با قدرت بیشتری ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در بخشی از این بازید از پوشش ۴۰ ذرصذس شبکه فاضلاب در قم خبر داد.

حسن‌ بختیاری با اشاره به تولید سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب پساب در قم، عنوان کرد:برای مدیریت آب در قم ضرورت دارد تا استفاده فضای سبز و صنعت از آب شرب شهری به حداقل و پساب جایگزین آن شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل شبکه فاضلاب و افزایش درصد پوشش آن بخصوص در شهر پردیسان بیش از همیشه ضرورت یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تخصیص به موقع اعتبارات سفر رییس جمهور در بخش آب و فاضلاب را تسهیل‌گر مهم در توسعه شبکه فاضلاب یاد کرد و گفت: توسعه شبکه فاضلاب در این استان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی در توسعه شبکه فاضلاب شهری قم، اظهار داشت: جمع آوری و اصلاح شبکه معابر و انهار، رهاسازی فاضلاب و توسعه شبکه فاضلاب به خصوص در مناطق پرجمعیت و انبوه‌سازی آپارتمانی جزو اولویت‌های مهم این استان است.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست عملیات اجرایی خط انتقال ۲۱ کیلومتری به طول ۶ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان در قم آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha