۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85188016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس جمهوری برزیل: پوتین و زلنسکی برای گفت‌وگوی صلح آماده نیستند

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل گفت که کشورش برای برقراری صلح در اوکراین تلاش می‌کند و اما سران این کشور و روسیه برای گفت‌وگوهای صلح آماده نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، داسیلوا چهارشنبه در کنفرانسی خبری اظهار کرد که اگر روسیه و اوکراین آماده باشند برزیل و سایر کشورهای بی‌طرف پیشنهادهای خود را برای صلح مطرح می‌کنند. اما «ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی آماده نیستند.»

داسیلوا پیشتر نیز با رد استفاده از زور و تحریم‌ها برای حل و فصل اختلافات و درگیری میان روسیه و اوکراین، «رقابت تسلیحاتی» در اوکراین را محکوم کرد.

وی گفت: توسل به تحریم‌ها و محاصره‌ها بدون حمایت قوانین بین‌المللی تنها به مجازات آسیب‌پذیرترین جمعیت‌ها کمک می‌کند. ما بشدت، استفاده از زور برای حل اختلافات را رد می‌کنیم.

داسیلوا خاطرنشان کرد که برزیل از ابتکارات ایجاد شده توسط کشورها و مناطق مختلف برای توقف فوری خصومت‌ها و برقراری صلح از طریق مذاکره حمایت می‌کند.

به عقیده وی ، درگیری در اوکراین «تایید این است که شورای امنیت سازمان ملل به چالش‌های کنونی صلح و امنیت رسیدگی نمی‌کند.»

داسیلوا در ماه‌های گذشته، بارها از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده است؛ اقدامی که به عقیده رئیس‌جمهوری برزیل به طولانی شدن درگیری کمک کرده و یافتن راه‌حل مذاکره را دشوار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha