استاندار: حضور گردشگران خارجی با راه‌اندازی دهکده‌های گل و گیاه در مازندران فراهم شود

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت: امروز باید با تکمیل زنجیره تولید گل و گیاه افزون بر صادرات و همچنین راه اندازی دهکده های تولیدی و برپایی نمایشگاه گل و گیاه بستر حضور گردشگران خارجی را در این استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور شامگاه پنجشنبه در جمع فعالان و تولیدکنندگان گل و گیاه غرب مازندران در دفتر غرب استانداری در نوشهر افزود: در بهار باید نمایشگاه گل و گیاه بین المللی در استان بر پا شود تا این اتفاق بستر برای گردشگران خارجی فراهم شود که با برگزاری این نمایشگاه به طور قطع شما فعالان صنعت گل و گیاه سهم خواهید برد.

وی اظهارداشت: با این که هوشمندترین تولید گل و گیاه کشور در مازندران فعالیت دارد اما نتوانستیم از ظرفیت آن ها بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گل و گیاه باید کنسرسیوم شکل گیرد، اکنون یک موقعیت استثنایی در کشورهای شرقی صورت گرفته ریل گذاری شود تا سال ها شاهد صادرات گل و گیاه خواهیم بود.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: باید تلاش کنیم مانند کشورهای روسیه و چین بازار داشته باشیم و در سفر اخیر به روسیه ۱۲۰ قلم کالا با برند ایران به بازار روسیه قرار داد بسته شد.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای وضع موجود و آینده این بخش اقتصادی استان، گفت : هدفگذاری در این استان صادرات گل به ارزش یک میلیارد دلار باشد و همه فعالان این عرصه باید عزم خود را جزم کنند.
حسینی پورنوری ادامه داد : در روسیه با توجه به آنکه سه ماه آب و هوای خوب دارند با این وجود نیاز به گل و گیاه این استان دارند چه اشکالی دارد روزی یک فروند هواپیما گل و گیاه به آن کشور صادر شود و تولید ثروت و کسب و کار شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات فراروی فعالان گل و گیاه اظهارداشت : هر مدیری در سر راه تولید گل و گیاه در استان سنگ اندازی کند با استاندار طرف است و در برخی مواقع از قانون به نفع تولید باید گذشت، مدیری حق ندارد به استناد برخی موارد چوب لای چرخ تولید بیندازد.
وی افزود : مدیری بابت بدهی ۱۰ میلیون تومان اقدام به قطع برق واحد تولید گل و گیاه می کند نباید در آن جایگاه بماند، مسوولان باید یکبار دیگر دستورالعمل جلوگیری از قطع برق، آب و گاز به این دستگاه های خدمات رسان ابلاغ کنند.

استاندار: حضور گردشگران خارجی با راه‌اندازی دهکده‌های گل و گیاه در مازندران فراهم شود

وی بیان کرد : بخشی از عقب ماندگی ها از تحریم های درون خود، کج سلیقگی ها و ضعف ها از ناحیه خودمان است حدود ۹۰ در چالش ها مشکلات خود ساخته است، مشکلات موجود تولیدکنندگان باید در داخل استان حل و فصل شود، امروز انتظار تولیدکنندگان از ما تسهیل گری است متاسفانه در صدور مجوزها چرا باید این همه زمانبر باشد.
مقام عالی دولت در استان مازندران افزود : در شرایط دولت الکترونیک نیازی به وقت کشی نیست خیلی از اطلاعات برای تولید کنندگان بر بستر اینترنت است، سرمایه گذاری اهلیت دار خارجی شناسایی شد و قرار بود در زمین ۱۰۰ هکتاری بزرگ ترین تولید کننده گل و گیاه ایران در مازندران راه اندازی کند متاسفانه به علت اعمال بروکراسی های اداری منصرف می شود و به سنندج می رود اینجا کدام مسوول مقصر است آن مسوول که کوتاهی می کند با حذف شود.
حسینی پور اضافه کرد : چرا تولید کنندگان گل و گیاه این همه مشکل دارند، دوران گفتار درمانی و آزمون خطا تمام شده است، بارها گفته شد تولید کنندگان گل و گیاه تفاوتی با واحدهای تولیدی دیگر ندارند.
استاندار مازندران ادامه داد : از زمان شکل گیری دولت با همه مشکلات، کارهای زیربنایی نظیر حذف بروکراسی نظیر عوارض گمرکی صادرات، شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی، رایزنی با گمرک آستارا خان برای جلوگیری از رسوب کالاهای ایران انجام شده است.

وی تاکید کرد : بخش گل و گیاه نباید دچار مشکل شود، همه ریل گذاری ها به سمت و سوی توسعه است، گل یک کالای لوکس است نباید توی سر این کالا زد، شما تولید کنندگان صنعت گل و گیاه با تولید این کالاهای لوکس سعی کنید پولدارها و سرمایه گذاران را به کشور سوق دهید تا فضای کسب و کار بهبود یابد.
استاندار مازندران اظهارداشت : باید با تولید گل و گیاه وزن گردشگری استان را ارتقا بخشید، در ترکیه اولین عامل ترقی این کشور برپایی نمایشگاه گل و گیاه بوده است.
به گفته وی کار گروه ویژه گل و گیاه طی دو هفته آینده در اتحادیه گل و گیاه استان شکل بگیرد تا خواسته ها، چالش ها و دیدگاه های تولیدکنندگان احصا و پیگیری شود.
در این نشست فعالان عرصه گل و گیاه مازندران مطالبی در خصوص چالش ها و نیازها و خواسته های خود ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha